فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان

تجهیزات تصویربرداری هوایی حفاظت محیط زیست گیلان در تالاب انزلی مستقر شد

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: برای نخستین بار تجهیزات تصویربرداری پیشرفته سازمان حفاظت محیط زیست گیلان در تالاب بین‌المللی انزلی مستقر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ساسان اکبری‌پور در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: برای نخستین بار در سطح استان گیلان، تجهیزات پیشرفته تصویربرداری هوایی توسط سازمان حفاظت محیط زیست گیلان برای حفاظت بهتر و برخورد با متخلفان در تالاب بین‌المللی انزلی مستقر شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت و وسعت بیش از ۲۰۰ کیلومتر مربعی تالاب بین‌المللی انزلی، این تجهیزات تصویربرداری برای نخستین بار جهت برخورد با تخلفات زیست‌محیطی در منطقه مورد نظر نصب شده‌اند.

اکبری‌پور درباره لزوم پایش و برخورد با متخلفان شکار صید افزود: یگان حفاظت محیط زیست گیلان با همکاری کارشناسان مجرب و با استفاده از این تجهیزات پیشرفته تصویربرداری هوایی، اقدام به شناسایی دام‌های هوایی غیرمجاز شکار کرده است.

وی از شناسایی متخلفان شکار و صید خبر داد و ابراز داشت: در ساعات اولیه استقرار این تجهیزات، بیش از صدها رشته دام هوایی و تعدادی زیادی از کومه‌های غیرمجاز شکار که به‌صورت کاملاً ماهرانه گسترده شده بودند جمع آوری و تخریب شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان عنوان کرد: با توجه به استقرار تجهیزات پیشرفته تصویربرداری هوایی توسط یگان حفاظت محیط زیست گیلان، تمام سطح تالاب انزلی به‌صورت روزانه مورد پایش هوایی قرار می‌گیرد و با متخلفان برخورد می‌شود.

اکبری‌پور درباره سامانه پیامکی این سازمان نیز بیان داشت: از مردم استان گیلان تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در حوزه‌های زیست محیطی و یا برداشت‌های غیرمجاز شن و ماسه مراتب را سریعاً از طریع سامانه ۱۵۴۰ به یگان حفاظت محیط زیست گیلان گزارش دهند.

Share