رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور خبر داد:

تجمیع کلیه کارت‌ها در کارت هوشمند ملی|کارت هوشمند کلید ورود به دولت الکترونیک است

رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور گفت: کارت‌های بانکی در کارت هوشمند ملی ادغام و قابل‌استفاده می‌شود، این اقدام تاکنون در استان‌های خوزستان، قم و سمنان انجام‌شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حمید درخشان نیا امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه سازمان ثبت‌احوال یک سازمان حاکمیتی است اظهار کرد: تولید و انتشار آمارهای مهاجرت و جمعیت از وظایف سازمان ثبت احوال است.

وی با اشاره به اینکه اطلاعات طلاق و ازدواج به‌صورت روزانه، هفتگی، ماهانه، فصلی و سالیانه ثبت می‌شود، گفت: کارت هوشمند ملی از پروژه‌های مهم ثبت‌احوال است که مشخصات بیومتریک افراد را همراه با تصویر و اثرانگشت و امضای الکترونیکی نشان می‌دهد.

رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور با بیان اینکه کلید ورود به دولت الکترونیک کارت هوشمند است تصریح کرد: ۶۴ میلیون ایرانی بالای ۱۵ سال در طرح دریافت کارت هوشمند ملی قرار دارند که ۳۳ میلیون کارت صادر و تحویل این افراد داده‌شده است.

درخشان نیا از بهره‌برداری کارت هوشمند ملی از دی‌ماه خبر داد و افزود: کارت‌های بانکی در کارت هوشمند ملی ادغام و قابل‌استفاده می‌شود، این اقدام تاکنون در استان‌های خوزستان، قم و سمنان انجام‌شده است.

وی تصریح کرد: مردم در دهه فجر امسال می‌توانند برای امضا اسناد، کارت هوشمند را در دستگاه‌های هوشمند قرار داده و با تأیید اثرانگشت از تخلفاتی که به‌صورت دستی رخ می‌داد جلوگیری کنند.

رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور با اشاره به مهم‌ترین اطلاعات سازمان ثبت‌احوال گفت: اطلاعات بیش از ۱۲۰ میلیون ایرانی فوت‌شده و زنده در طی تأسیس ۱۰۰ ساله ثبت و احوال، ثبت و ضبط‌شده است که در ثانیه بیش از ۶ هزار استعلام را پاسخ می‌دهد.

درخشان نیا با تأکید بر فرهنگ سازمان ثبت‌احوال اظهار کرد: کمیته نام تشکیل‌شده و تشویق مردم به استفاده از نام‌های مبارک صورت گرفته است و ۲ نام اول کشور همگی نام‌های مذهبی هستند.

وی با تأکید بر نقش کلیدی ثبت‌احوال در ادارات گفت: کارت ملی هوشمند نقش به سزایی در سرعت کار دارد و در سال‌های اخیر کارت ملی هر کس یک شماره اختصاصی دارد و یکی از برنامه‌های جدید سازمان تجمیع کارت‌ها در کارت هوشمند ملی است.

رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور با بیان اینکه ثبت‌احوال از حالت سنتی خارج و به‌طور کامل مدرن، مکانیزه و سامانه‌ای شده است گفت: به‌زودی سند ثبتی افراد فقط کارت هوشمند می‌شود و این اتفاق به‌زودی رخ خواهد داد

Share