مهرداد لاهوتی:

برای عید نیازی به واردات مرکبات و برنج نداریم | واردات به بهانه شب عید ریختن پول در جیب افراد خاص است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با انتقاد از واردات برخی محصولات تاکید کرد که دولت برای تنظیم بازار شب عید نیازی به واردات مرکبات و برنج ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، مهرداد بائوج لاهوتی در خصوص نحوه مدیریت و نظارت بر بازار شب عید، بیان داشت: دولت برای تنظیم بازار شب عید می تواند محصولاتی که مردم در ایام نوروز به آن نیاز بیشتری دارند را تهیه و در انبارها ذخیره کند، تا افزایش بی رویه قیمت ها رخ ندهد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رویه سال های گذشته دولت در تنظیم بازار شب عید، عنوان کرد: دولت باید بتواند در بین بازار بین استان ها تعادل لازم با بر قرار کند، عدم تعادل باعث افزایش اختلاف بین عرضه و تقاضا می شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم شورای اسلامی افزود: علاوه بر اینکه دولت باید بر بازار شب عید نظارت دارد، باید در زمینه ارائه خدمات در بخش صنعت گردشگری نیز اقداماتی داشته باشد تا مردم از اقشار مختلف جامعه از این خدمات محروم نشوند.

وی همچنین بازار مرکبات را مورد ارزیابی قرار داد و گفت: تولیدداخل در زمینه مرکبات به اندازه ای بوده است که از عهده تامین بازار شب عید برآید بنابراین دولت نیازی به واردات میوه و مرکبات برای کنترل قیمت بازار شب عید ندارد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: با وجوداینکه کسری سالانه برنج کشور ۵۰۰ هزار تن است  دولت در سال ۹۶ قریب به ۲ میلیون تن برنج وارد کرده است با این حساب دیگر به بهانه تنظیم بازار شب عید لازم به واردات برنج نیست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بیان داشت: با واردات بی رویه محصولات به بهانه تنظیم بازار شب عید در واقع ریخت پول به جیب برخی افراد خاص است که با این کار به تولید کشور آسیب وارد می شود به همین جهت تاکید دارم دولت نباید به بهانه تنظیم بازار شب عید دست به واردات بزند.

Share