رئیس ستاد اقامه نماز:

برای تحول در نظام آموزشی نیازمند امداد غیبی هستیم | هر چه سطح تحصیلات بالا ‌رود، ادب کمتر می‌شود

رئیس ستاد اقامه نماز کشور عنوان کرد: برای ایجاد تحول در نظام آموزشی نیازمند امداد غیبی هستیم ما به‌جای طرح تحول، به مرد تحول نیاز داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام‌ محسن قرائتی پنجشنبه در گردهمایی سراسری استادان معارف دانشگاه‌های آزاد که در شیراز برگزار شد،با تأکید بر ضرورت وجود رویکرد تربیتی در دانشگاه و آموزش‌ و ‌پرورش گفت: نظام آموزشی ما سالم نبست و هر چه سطح تحصیلات بالا ‌رود، ادب کمتر می‌شود و این موضوع نشان می‌دهد نظام آموزشی ما در مسائل تربیتی لنگ می‌زند.

وی با بیان اینکه استادان معارف نباید فقط کارمند دولت باشند بیان کرد: معلمی شغل خدا، پیامبر و جبرئیل است و استادان معارف باید از دیگر استادان و معلمان سرآمدتر باشند.

وی ادامه داد: ساعات تدریس در مدارس و دانشگاه بر طبق وظیفه، برای قیامت حساب نمی‌شود بلکه اگر فردی خارج از شرح وظایف عمل کند، تحول ایجاد کرده است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با عنوان کردن این موضوع که هر طلبه باید یک مسجد داشته باشد افزود: آن دسته از موضوعاتی که در مساجد خارج از وظیفه بیان می‌شود، برای قیامت استادن محاسبه می‌شود؛ بنابراین اینکه معلم دینی باید از درون بجوشد و به اطلاعات کتاب بسنده نکند، بسیار مهم است.

حجت الاسلام قرائتی به توجه جوانان به فضای مجازی اشاره کرد و گفت: شاگردان ما با وجود ظرفیت‌هایی مانند فضای مجازی در عرض ۳۰ ثانیه بی‌دین می‌شوند زیرا شبهات در این فضا بسیار گسترده است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور استادان معارف را مسئول پاسخگویی به شبهات دانست و کم‌کاری استادان معارف در دانشگاه‌ها را دلیل ابتلای دانشگاه‌ها به سرطان اخلاق عنوان کرد و بر ضرورت عمل و کنار گذاشتن فرضیات تأکید کرد.

وی اظهار کرد: بیان‌کردن یک سخن یا باید واجب باشد یا مستحب یا مشکلی از جامعه و فردی حل کند، وگرنه بیان آن فایده‌ای ندارد اما متأسفانه در دانشگاه و آموزش‌وپرورش مسائلی مطرح می‌شود که نه دانستنش مشکلی را حل می‌کند و نه ندانستنش مشکلی ایجاد می‌کند.

دومین روز از گردهمایی سراسری استادان معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی و یادواره آیت الله حائری شیرازی که از دیروز در حرم شاهچراغ (ع) برگزار شد، امروز ۱۲بهمن‌ماه به پایان رسید.

Share