فرماندار رودبار خبر داد:

بارش بیش از یک متر برف در ارتفاعات رودبار | انسداد مسیر تعدادی از روستاها

فرماندار شهرستان رودبار گفت: تعدادی از روستاها در بخش‌های عمارلو و خورگام به جهت حجم بالای برف و طوفان و بوران شدید هوا، دچار انسداد مسیر شده‌اند، ارتفاع برف در روستاهای مذکور بیش از یک متر گزارش شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اسماعیل میرغضنفری در خصوص آخرین وضعیت شهرستان رودبار در پی بارش برف، اظهار کرد: آزاد راه و جاده قدیم در حوزه شهرستان رودبار باز هستند، اما تردد در دو مسیر توتکابن به بره سر و همچنین لوشان به جیرنده در بخش‌های خورگام و عمارلو فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

فرماندار شهرستان رودبار با بیان اینکه ماشین‌های برف روبی در نقاط مختلف شهرستان مشغول بازگشایی مسیر هستند، افزود: تعدادی از روستاها در بخش‌های عمارلو و خورگام به جهت حجم بالای برف و طوفان و بوران شدید هوا، دچار انسداد مسیر شده‌اند، ارتفاع برف در روستاهای مذکور بیش از یک متر گزارش شده است.

وی با بیان اینکه سوخت به اندازه کافی موجود است و نانوایی‌های شهرستان بدون هیچ مشکلی فعال هستند،گفت:شب گذشته به دلیل مسدود بودن گردنه کوهین، بیش از هزار ماشین در حوزه شهرستان رودبار متوقف شدند و سرنشینان آنها در مساجد شهرهای لوشان، منجیل، رودبار و رستم‌آباد و همچنین تعدادی از مسافران نیز در مدارس، سالن بسیج شهرستان، اقامتگاه هلال احمر و حتی منازل مردم اسکان داده شدند و از آنان پذیرایی مختصری انجام گرفت که تعدادی امروز به شهرهای مبدا بازگشتند و برخی هنوز هم در سطح شهرستان رودبار حضور دارند.

میرغضنفری تصریح کرد: برق شهر جیرنده، حدود پنج ساعت  قطع شد که از دو ساعت گذشته مشکل رفع شد و در حال حاضر هیچ قطعی برق، آب، گاز و تلفن در سطح شهرستان نداریم.

فرماندار شهرستان رودبار در خصوص خانوار ساکن در پشت سد شهربیجار، گفت: خانوار ساکن پشت سد هیچ مشکلی ندارند و طی هماهنگی با هلال احمر استان در صورتی که خانوار ساکن پشت سد دچار مشکل شوند، همچون سال گذشته کمک رسانی از طریق امداد هوایی انجام می‌گیرد.

Share