نماینده مردم لنگرود

ای مردم به خودتان رحم کنید | می‌توانم در عرض یکسال ایران را به خودکفایی برنج برسانم

مهرداد لاهوتی با انتقاد از مجوز واردات برنج گفت: به من اگر این اختیار داده شود، در عرض یکسال برنج را به خودکفایی می‌رسانم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهرداد لاهوتی در نشست مسئولان، مردم و سرمایه گذاران بخش خصوصی در زمینه اشتغالزایی که در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان لنگرود برگزارشد، اظهار کرد: عزم و اراده مسئولان کشور برای سال آینده ایجاد تحول در بحث اشتغال است که بسترهای اولیه این تحول مشهود و شرایط آن فراهم شده است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ اظهار کرد: قانون مالیات بر ارزش افزوده آزمایشی است که من بارها به اقای طیب نیا و کرباسچیان گفتم باید از مردم گرفته شود، زیرا یکی از راه های اداره دولت همین مالیات است، اما بحث ما این است که مالیات باید درست دریافت شود، همانطور که مالیات بر ارزش افزوده در بعضی کالاها در چندلایه گرفته می‌شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس یادآور شد: امسال با همت آقای دکتر ربیعی دو اقدام مهم درحال صورت گرفتن است که یکی از آنها اشتغال روستایی در شهرهای زیر ۱۰هزار نفر با تسهیلات ۱۱هزار میلیارد تومان و اقدام دیگر در قانون بودجه است.

وی افزود: این وظیفه آقای دکتر ربیعی نیست که به شهرستان‌ها برود و با ذره بین به دنبال ایجاد اشتغال باشد، بلکه این وظیفه ما است که اگر طرح و برنامه ای باشد بتوانیم از دل تسهیلات چندین هزار شغل ایجاد کنیم.

ای به مردم به خودتان رحم کنید / می‌توانم در عرض یکسال ایران را به خودکفایی برنج برسانم

به گزارش دیارمیرزا، لاهوتی در خصوص ابریشم نیز گفت:۱۲سال قبل تعرفه واردات ابریشم ۲۰۰ درصد بوده است که توانایی تولید ۷هزار تن پیله ابریشم و ۱۰۰تن نخ ابریشم را داشتیم که پایین آوردن تعرفه باعث شد واردات از ۲۰۰ به ۱۵ درصد کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: در گذشته ما وارد کننده تخم ابریشم از چین، کره و ژاپن بودیم و کار درست این بود که به جای وارد کردن نخ ابریشم تخم آن را وارد کنیم که این کار باعث می‌شد برداشت بیشتری از این محصول داشته باشیم.

لاهوتی در خصوص چای نیز اظهار کرد: من بارها به مردم گفتم اگر مسئولین به شما رحم نمی‌کنند خودتان به خودتان رحم کنید زیرا این چای خارجی و قاچاقی که وارد کشور می‌شود هیچکس نمی‌داند محتویاتش چیست.

نماینده مردم لنگرود در مجلس خطاب به ربیعی گفت: ۴ هزار باغ توت و هفت هزار باغ چای ما از بین رفت و دیگر قابل برگشت نیست و این دغدغه ما تنها برای کشاورزان نیست بلکه برای کشور است.

وی افزود: چطور شده است که ۶۰هزار تن چای تولیدی ما به ۲۰هزار تن رسیده است؟چطور میشود در کشوری که ۱۲۰هزار تن مصرف چای داشته باشد در فروش ۳۰هزار تن مشکل داشته باشد؟ما اصلا یارانه چای را نمی‌خواهیم فقط از دولت می‌خواهیم که چای وارد کشور نشود.

لاهوتی در خصوص واردات برنج نیز اظهار کرد: در ۴۵ روز گذشته سه نامه به صنعت و معدن نوشته شد که در یکی نوشته شده بود برنج را وارد کنید که وزیر جهاد به بنده قول دادن جلو این کار گرفته شود که این چنین هم شد ولی در نامه سوم آقای وزیر جهاد کشاورزی باز دستور واردات برنج داده است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با عصبانیت خطاب به دکتر ربیعی گفت: سه هزار هکتار از باغ‌های کشاورزی ماهم از بین رفت که دیگر برنمی‌گردد بنابراین چه دلیلی دارد که ما دستمان را بطرف اندونزی و هند دراز کنیم؟

وی افزود: به من اگر این اختیار داده شود، در عرض یکسال برنج را به خودکفایی می‌رسانم و استانی که درسال ۳۰هزار گردشگر وارد آن می‌شود نباید فقیر داشته باشد.

 

Share