نوبخت اعلام کرد:

ایران هجدهمین قدرت بزرگ اقتصادی جهان است | ضریب جینی ایران از آمریکا هم بهتر است

سخنگوی دولت گفت: صندوق بین‌المللی پول در گزارش اخیر اعلام کرد که ایران هجدهمین قدرت بزرگ اقتصادی جهان است و این نشان از قدرت انقلاب اسلامی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، محمدباقر نوبخت شامگاه چهارشنبه در مراسم گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی که توسط مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم در مسجد امام زین العابدین قم برگزار شد در سخنانی با تشریح اینکه آیا انقلاب اسلامی موفق بوده است یا خیر، اظهار داشت: تنوع سلایق سیاسی در کشور در طول این سال‌ها حکومت کرد، اما یک دشمن از ابتدای کار با ما مخالف بوده و همچنان هست که اساس این مخالفت را باید ریشه‌یابی کرد و دید آیا در برابر این دشمنی‌ها موفق بوده‌ایم یا خیر.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران در دهه ۱۹۷۰ در شرایطی به پیروزی رسید که دو بلوک شرق و غرب در جهان حضور داشتند که این دو قدرت در برابر انقلاب اسلامی ایستادند و تلاش کردند تا امام راحل را از میدان بردارند و در این مسیر بازداشت و تبعید امام راحل با هدف خاموش کردن اهداف ایشان بود اما با همه این توطئه‌ها انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

معاون رئیس جمهور داشت: مهمانداری که در زمان پیاده شدن امام راحل در فرودگاه مهرآباد همراه و کنار امام بود به دلیل علاقه ایشان به امام امروز در ایران زندگی می‌کند.

وی بیان داشت: امام گرچه با استقبال مردم وارد ایران شد اما از همان ابتدا گفتند تا وقتی که مردم رأی ندهند و جمهوری اسلامی را نخواهند حکومت و دولت تشکیل نخواهند شد.

نوبخت ادامه داد: مردم در ۱۲ فروردین ۵۸ جمهوری اسلامی امام راحل را در پای صندوق‌های رأی قبول کردند و اولین گام‌های نظام اسلامی برداشته شد.

دهه فجر بهترین زمان برای بیان مسائل انقلاب برای جوانان است

وی افزود: مسائل دوران انقلاب اسلامی برای جوانان و نوجوانان امروزی می‌بایست بازگو شود و دهه فجر بهترین فرصت است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان داشت: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تلاش‌های زیادی صورت گرفت تا این انقلاب زمین بخورد و بعد از یک سال و نیم از آغاز انقلاب، جنگ بزرگی بر ما تحمیل شد.

وی عنوان کرد: پس از تلاش‌هایی که برای شکل‌گیری ساختار نظام اسلامی صورت گرفت جنگ از سوی دشمنان ساماندهی و از سال ۶۰ ترورهای کور از سوی منافقین در داخل کشور شروع شد و آن‌ها معتقد بودند که باید در ابتدا مغزهای انقلاب را نشانه گرفت اما دیده شد که انقلاب همچنان مسیر خود را در پیش گرفت و در ادامه تلاش کردند تا امامان جمعه و جماعت را ترور کنند تا مردم از سوی این روحانیون، آگاه نشوند و بعد تصمیم گرفتند بازوان و دست‌های انقلاب از جمله شهیدان رجایی و باهنر را ترور کنند.

نوبخت گفت: جنگ وقتی تمام شد امام فرمود من جام زهر را می‌نوشم و امام به رزمندگان فرمود صبر کنید و مقاومت داشته باشید و کینه دشمنان را همچنان بر دل داشته باشید اما برخی از افراد در این مسیر بازماندند.

ایران اسلامی همچنان مقتدر ایستاده است

وی به جریانات اخیر کشور نیز اشاره کرد و گفت: برخی از نادان‌ها خود به جریانات و ناامنی‌های اخیر دلخوش کرده بودند اما ایران اسلامی همچنان مقتدر ایستاده است و ایران در جهان پر تلاطم که تحریم‌های اقتصادی زیادی بر ما روا داشتند در دل کوچک‌ترین ذره اتم رفت تا آن را در خدمت به مردم به کار ببرد و امروز ماهواره‌های ایران در آسمان‌ها نیز حضور دارند.

سخنگوی دولت گفت: ما مشکلات اقتصادی داریم اما صندوق بین‌المللی پول در گزارش اخیر اعلام کرد که ایران هجدهمین قدرت بزرگ جهان است و این نشان از قدرت انقلاب اسلامی است که به رغم همه تحریم‌ها و موانع موجود که بر سر راه ما گذاشتند به این جایگاه رسیدیم.

وی افزود: این صندوق اعلام کرد در سال گذشته ۸۳ میلیارد دلار بر تولید ناخالص ایران اضافه شد و امسال بیش از ۹۴ میلیارد دلار بر تولید ناخالصش افزوده شد و اعلام کردند ضریب جینی ایران از آمریکا، روسیه، چین و ترکیه به مراتب بهتر است و این حرف را منابع بین‌المللی بیان می‌کنند.

نوبخت بیان داشت: در نظام اسلامی کارهای بسیار زیادی داریم و در طی این مدت به رغم همه مشکلاتی که دشمنان علیه ما اعمال داشتند که هر کدام می‌توانست کشوری را سرنگون کند اما به یاری پروردگار از این موانع عبور کرده و خواهیم کرد.

Share