شهردار رشت خبرداد

ایجاد زمینه‌ همکاری متعدد با تفاهمنامه امضا شده میان مجمع جهانی راه ابریشم و ICCAP

نشست خبری اختتامیه بیست و نهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی و دومین کنفرانس ویژه راه ابریشم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا این اجلاس دو روزه ۱۳ و ۱۴ بهمن ماه در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد که در روز دوم برگزاری آن علاوه بر دکتر مسعود نصرتی، شهردار رشت و رئیس مجمع جهانی شهرهای راه ابریشم، چهره های شاخصی نظیر سید حسن خمینی، دکتر حسن غفوری فرد عضو کمیته مرکزی حزب موتلفه اسلامی، محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، پروفسور خوزه ده ونشیا رئیس سازمان بین المللی احزاب آسیایی ICAPP ( آی کپ) و پارک رو بیوگ دبیرکل دبیرخانه ICAPP نیز حضور داشتند.

دکتر مسعود نصرتی با اعلام اینکه ۷۷ شهر در شبکه جهانی راه ابریشم عضویت دارند گفت: در حال حاضر ۴ کارگروه فرهنگی، اقتصادی، گردشگری و محیط زیست فعالیت می کنند.

شهردار رشت و رئیس مجمع جهانی راه ابریشم با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ شهر از شرق چین تا غرب اروپا در این مسیر واقعند تصریح کرد: ۱۷۰۰ سال به طور نانوشته این پیوند وجود داشته است.

مسعود نصرتی در ادامه اظهار داشت: در شهر رشت به دنبال ارتقای اقتصادی با نگاه گردشگری هستیم. گردشگری زیرساختی است که رونق بالایی را به همراه خواهد داشت و در بسیاری از این شهرها این ظرفیت وجود دارد.

رئیس مجمع جهانی شهر های راه ابریشم تصریح کرد: ۴۱ شهر ایرانی در این شبکه عضویت دارند و تفاهم نامه امضا شده مابین مجمع جهانی شهر های راه ابریشم و سازمان بین المللی احزاب آسیایی به منظور حضور عضو ناظر به صورت متقابل، زمینه های همکاری های مشترک را فراهم می کند.

در ابتدای این نشست خبری هم دکتر حسن غفوری فرد به بخشی از سوابق پروفسور ونشیا اشاره کرد و گفت: خوزه ده ونشیا موسس و دبیر کل ICAPP است و این مجمع را در سال ۱۳۷۹ راه اندازی کرد. مجمع مجالس آسیایی یا APA دیگر مجمعی است که راه اندازی کرده اند و به دلیل علاقمندی به ایران دبیرخانه آن را در تهران قرار داده اند که هر سال دوبار جلسه هیئت اجرایی و هر دو سال یکبار مجمع عمومی برگزار می شود.

وی در ادامه با اشاره ای به حضور چهره های شاخص در این نشست اظهار داشت: دکتر نصرتی شهردار رشت با عنوان رئیس مجمع شهرداران جاده ابریشم در این نشست حضور دارد.

غفوری فرد تصریح کرد: پیش از این رئیس جمهور چین تصمیم به احیای این مسیر گرفت و کمیته ای ۸ نفره از اروپا و آسیا تشکیل شد و بنده نیز به عنوان یکی از آن ۸ نفر عضویت دارم.

خوزه ده ونشیا نیز با ابراز خرسندی از این نشست گفت: امروز در تهران نشست کمیته دائمی را برگزار کردیم و همچنین میزبان کنفرانس جاده ابریشم بودیم.

رئیس سازمان بین المللی احزاب آسیایی ICAPP در بخش دیگری از سخنانش افزود: به کشور ایران و رهبر و رییس جمهور این کشور بابت تلاش های ویژه ای که برای استقرار صلح در خاور میانه و پیشرفت کشورشان داشته اند تبریک می گویم.

وی در پایان بر وحدت مسلمانان شیعه و سنی تاکید کرد و یکی از موارد مورد تاکید در این اجلاس را همین مورد اعلام کرد.

Share