احمد توکلی

اگر مبارزه با فساد نشود قطعا فساد جمهوری اسلامی را ساقط می‌کند

نماینده سابق مجلس گفت: امر به معروف و نهی از منکر واجب الهی است و اگر آزادی نباشد امر به معروف ونهی از منکر تعطیل می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از برنا، «احمد توکلی» نماینده سابق مجلس طی سخنانی در یازدهمین همایش حقوق بشر، حقوق شهروندی و مبارزه با مفاسد  گفت: امر به معروف و نهی از منکر متوجه حکومت است. باید یک کاری کنیم که مردم راحت حجاب داشته باشند و راحت نماز بخوانند و این وظیفه حکومت اسلامی است و باید راحت حرف بزنند، ولی آموزش ببیند که چه حرفی را باید بزنند و آزادی داشته باشند و باید روزنامه ها آزاد باشند، اگر آزادی باشد البته خطا هم هست.

وی افزود: اگر قرار باشد فقط اظهارنظرهای درست مجاز باشد هیچ کس جرات نمی کند حرف بزند. دایره کوچک نگیریم که هیچ کس نتواند حرف بزند.

وی افزود: در قضیه یاشار سلطانی من به دادستان تهران نامه نوشتم  و گفتم شما کارتان غیرقانونی بود. افترا آنجایی است که علم دارید و فعلی را که کسی انجام نداده عمدا به او می گویی برای اینکه به او ضرر بزنی. مطمئن نیستی کنکاش نکنید و بگذارید برود. من روزنامه نگارم کارم این است.

توکلی ادامه داد:  با حقوق کارمندی نمی توان فلان ماشین شاسی بلند را خرید.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر واجب الهی است و اگر آزادی نباشد امر به معروف ونهی از منکر تعطیل است.

توکلی با طرح این  پرسش که رسانه های جدید چیست؟ افزود: اگر نویسنده کامنت اظهارنظری کرده آیا جرم است؟ چرا باید محاکمه شود و من که منتشر کردم چرا باید محاکمه شوم. به من گفتند”ضد امنیت ملی”  عمل کردی. منی که نیم قرن برای مقابله با فساد مبارزه  کردم آیا می توانم ضد امنیت عمل کنم!

توکلی افزود: بخاطر اینکه سکوت ما در ناهنجاری ها طول کشیده، مردم مایوس اند. به ما خبر دادن از فلان شهر اینقدر پول- ۲۰۰ میلیارد – پول جابجامی شود تا یازده و نیم شب ۱۲۰ میلیارد را پس گرفتیم بنابراین مردم امیدوار باشند که مبارزه با فساد می شود.

وی افزود: متاسفانه فساد سیستماتیک شده است. فساد حکومت را ساقط می کند و اگر مبارزه با فساد نشود قطعا فساد جمهوری اسلامی را ساقط می کند. در این صورت ایران تجزیه و تشیع را ریشه کن می کنند. بعنوان مثال حمله به مساجد پیام دارد.

وی افزود: من در دیده بان گفته بودم وزیر میلیاردی ویژه خوار را عزل کنید البته تبرئه هم شدم.

Share