حاجی پور تشریح کرد

اعلام آمار نیروی انسانی و ماشین آلات در نظر گرفته شده برای برف رشت

اسماعیل حاجی پور از آماده باش ماشین آلات و نیروهای انسانی شهرداری رشت جهت برف روبی و بازگشایی معابر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به احتمال بارش برف در رشت اظهارداشت: برای مقابله با بحران هماهنگی های لازم در ستاد بحران شهرداری رشت انجام شده است.

وی افزود: ریاست این ستاد را شهردار رشت عهده دار است ‌و می تواند وظایف خود را به جانشین اول ستاد، معاون خدمات شهر، تفویض کند و دبیر اجرایی این ستاد رئیس سازمان آتش نشانی است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت گفت: حراست و بازرسی شهرداری از دیگر ارکان این ستاد هستند و در این ستاد معاونت مالی و اقتصادی، معاونت معماری و شهرسازی، معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی، اداره ارتباطات و امور بین الملل، سازمان مدیریت پسماند، آتش نشانی، سیما و منظر، سازمان عمران و باز آفرینی، حمل و نقل بار و مسافر نیز همکاری دارند.

وی سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی، سازمان آرامستانها، سازمان ساماندهی مشاغل شهری، مرکز کنترل ترافیک و کارخانه کود آلی را از دیگر اعضای این ستاد برشمرد و تصریح کرد: اعضای ستاد در دو بخش عملیات و پشتیبانی وظایف را در هنگام بارش برف انجام می دهند.

حاجی پور با بیان اینکه بخش عملیاتی شامل مناطق پنج گانه است افزود: خودورهای عملیاتی مناطق پنج گانه در عملیات زمستانی با توجه به مساحت و نیاز مناطق تقسیم بندی شده اند.

وی از آماده سازی ۴۸ دستگاه شهرداری رشت برای مناطق خبر داد و افزود: در بخش خصوصی ۸۵ خودروی عملیاتی برای مواجهه با بارش برف به تیم عملیاتی اضافه می شوند.

اسماعیل حاجی پور نیروی انسانی مناطق پنجگانه در اختیار شهرداری را ۴۱۶ نفر اعلام کرد و گفت: در بخش سازمانی ۲۲۵ نیرو وارد عملیات می شوند.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت گفت: نیروهای شهرداری در بخش خصوصی پسماند ۳۵۶ نفر و در بخش خصوصی فضای سبز ۲۲۸ نفر است ‌.

حاجی پور خاطرنشان کرد : دستگاه هایی که در اختیار مناطق هستند در دو بخش ماشین آلات شهرداری و بخش خصوصی هستند و در بخش خصوصی مناطق هر منطقه این اختیار را دارد تا به میزان دویست میلیون تومان قرارداد تجهیز ماشین آلات منعقد کند.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به موارد ذکر شده مجموعا ۱۱۶ دستگاه به تفکیک ۳۰ دستگاه لودر، ۴۴ دستگاه بیل بکهو، ۱۱ دستگاه گریدر، ۱۷ دستگاه برف روب ،۱۴ دستگاه بابکت در بارش برف جهت بازگشایی معابر به کار گرفته می شوند

Share