مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تشریح کرد

اسامی و قیمت بلیط فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در رشت | گیلان ۹ سینمای فعال دارد

فاضلی از برگزاری افتتاحیه این جشنواره درساعت ۱۸ سیزدهم بهمن ماه و در مجتمع خاتم الانبیاء خبرداد و گفت: در این مراسم عوامل فیلم جشن دلتنگی نیز حضور خواهند داشت.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست خبری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با موضوع اکران همزمان سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در رشت برگزار شد.

فیروز فاضلی در این نشست با بیان اینکه جشنواره فیلم فجر مهم‌ترین رویداد سینمایی در کشور است، یادآور شد: به طور همزمان اکران ۱۲ فیلم این جشنواره از ۱۴ تا ۲۲ بهمن در سینما میرزا کوچک خان رشت صورت می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: از بین این ۱۲ فیلم، فیلشاه با اینکه در حوزه کودکان است اما بخاطر شرکت در بخش سودای سیمرغ در رشت نیز اکران خواهد شد.

فاضلی از برگزاری افتتاحیه این جشنواره درساعت ۱۸ سیزدهم بهمن ماه و در مجتمع خاتم الانبیاء خبرداد و گفت: در این مراسم عوامل فیلم جشن دلتنگی نیز حضور خواهند داشت.

وی در خصوص نحوه فروش بلیط فیلمهای جشنواره گفت: فروش آنلاین بلیت از طریق سایت هفت ساز برقرار است و قرار بر این شده است که ۷۰ درصد بلیت‌ها به صورت اینترنتی و بقیه در گیشه به قیمت ۱۰۰۰۰ تومان به فروش برسد.

فاضلی همچنین فیلمهای قابل اکران در رشت را جشن دلتنگی، هایلایت، مصادره، اتاق تاریک، عرق سرد، تنگه ابوقریب، لاتاری، کامیون، شعله ور، امپراطور جهنم، سرو زیر آب و فیلشاه نام برد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه در نه ماهه نخست سال ۹۶، ۷۹ فیلم تولید شده تصریح کرد: در استان گیلان ۹ سینما فعال و ۳ سینما غیرفعال داریم.

وی ظرفیت سالن سینماهای موجود در گیلان را ۵ هزار و ۷۶۶ صندلی نام برد و از اکران ۳۵فیلم با حضور ۹۵ هزار و ۶۰۰ نفر خبر داد.

فاضلی با اشاره به فعالیت ۱۱ آموزشگاه آزاد سینمایی در استان گیلان گفت: سه آموزشگاه دیگر در امسال موفق به کسب مجوز شدند. همچنین تعداد هنرجویان در حال آموزش در این آموزشگاه‌ها ۳۶۰ نفر و تعداد کل هنرجویان انجمن سینمای جوان استان ۳۳۷ نفر می‌باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه ۸۵ اثر در بخش فیلم کوتاه انجمن سینمای جوان گیلان تولید شده است، متذکر شد: ۳۱۸ مورد برنامه‌های جنبی اعم از برگزاری کارگاه‌ها، تورهای آموزشی، پاتوق‌های مختلف فرهنگی در انجمن سینمای جوان برگزار شده است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: در اختتامیه جشنواره تئاتر فجر بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس و بنیاد شهید انقلاب اسلامی به نمایش‌ «روایت مرگ در خانواده» وحید درویشی از استان گیلان تندیس و جایزه اهدا کرد.

فاضلی در خصوص برنامه‌های دهه فجر نیز اظهار کرد: ۱۱۴ مورد برنامه‌های فرهنگی با توجه به مصادف شدن این ایام با ایام فاطمیه برگزار خواهد شد.

آخرین وضعیت تالار مرکزی رشت

به گزارش دیارمیرزا این مسئول درباره تالار مرکزی شهر رشت نیز اظهار کرد: این پروژه یک پروژه ملی است ولی با این حال من با غیرت فرهنگی خود این پروژه را با روند استانی پیش بردم و طی جلساتی که با آقای کاراندیش معاون وزارتخانه برگزار شد، تصمیم گرفتیم که این تالار را به کسانی واگذار کنیم که دغدغه اصلی آنها فرهنگ و هنر ملی باشد. البته که این پروژه از زمانی که ما تحویل گرفتیم پیشرفت به خصوصی داشته و تمام تلاش خود را کردیم که به بهترین نحوه ممکن و هرچه سریع تر کارها پیش رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در پایان گفت: انشاالله تعالی تا پایان امسال شاهد تکمیل شدن بخش عظیمی از پروژه خواهیم بود و ما نیز همچنان به پیگیری‌ها و بازدیدهای میدانی دو روز در هفته خود ادامه خواهیم داد.

فاضلی در پایان گفت: در نهایت از همه اصحاب رسانه برای پیگیری فرهنگ و هنر ایرانی و نشر بهترین اخبار برای مردم عزیز کمال تشکر را دارم.

Share