در بیستمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا مطرح شد

از هوشمندسازی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی تا اصلاح ایستگاه‌های تاکسی در رشت

اسماعیل حاجی پور با اشاره به راه اندازی مرکز کنترل ترافیک رشت اظهار کرد: مرکز کنترل ترافیک رشت طی هفته آینده به بهره برداری می رسد و این اقدام بزرگ با همراهی و همدلی محقق شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در بیستمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت موضوع اصلاح ایستگاه های تاکسی در رشت بررسی شد.

مرکز کنترل ترافیک رشت طی هفته آینده به بهره برداری می رسد

در ابتدای این جلسه رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت با تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: ایام پیروزی انقلاب یادآور رشادت‌های دلیر مردان و شیرزنان ایران اسلامی است و امیدوارم رهروان واقعی شهدا باشیم.

اسماعیل حاجی پور با اشاره به راه اندازی مرکز کنترل ترافیک رشت اظهار کرد: مرکز کنترل ترافیک رشت طی هفته آینده به بهره برداری می رسد و این اقدام بزرگ با همراهی و همدلی محقق شده است.

وی درگذشت والده رئیس راهنمایی و رانندگی گیلان را تسلیت گفت و تصریح کرد: رئیس راهنمایی و رانندگی گیلان در تحقق این مهم همراهی و مساعدت فراوانی داشتند.

با راه اندازی مرکز کنترل ترافیک رشت بسیاری از مشکلات ترافیکی برطرف می‌ شود

حاجی پور با اذعان به اینکه راه اندازی مرکز کنترل ترافیک رشت تنها در راستای ثبت تخلف نیست گفت: با راه اندازی این مرکز بسیاری از مشکلات ترافیکی رشت برطرف می شود و رصد ایستگاه های تاکسی در رشت و تردد اتوبوس ها از جمله شرح وظایف این مرکز است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت با اشاره به جابجایی ایستگاه های تاکسی در رشت بیان کرد: بارها تصمیم به اجرای این مهم گرفته شد اما هیچ گاه این موضوع تحقق نیافت.

وی با اذعان به اینکه جانمایی نامناسب ایستگاه های تاکسی مانع از عبور و مرور روان دیگر خودروها شده است اظهار کرد: متاسفانه در هر گوشه از رشت که ایستگاه تاکسی وجود دارد شاهد ترافیک شدید هستیم و باید برای رفع این مشکل برنامه ریزی کنیم.

هوشمند سازی چراغ های راهنمایی و رانندگی در تمامی شهر انجام می شود

حاجی پور هوشمند سازی چراغ راهنمایی و رانندگی در رشت را از دیگر برنامه های کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا دانست و تصریح کرد: اخیرا در چند نقطه رشت هوشمند سازی چراغ های راهنمایی و رانندگی انجام شده و قصد داریم این مهم در تمامی شهر انجام شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت افزود: با نصب چراغ های هوشمند راهنمایی و رانندگی زمان روشن و خاموش شدن چراغ با توجه به شرایط مسیر انجام می شود و این اقدام نقش موثری در کنترل گره های ترافیکی و سهولت تردد ایفا می کند.

خطوط عابر پیاده در رشت باید پیش از سال نو ساماندهی شود

وی ساماندهی خطوط عابر پیاده در رشت را از دیگر نیازها دانست و بیان کرد: این مهم باید تا قبل از فرا رسیدن سال جدید انجام شود.

حاجی پور با تاکید بر اینکه در تمامی امور باید منافع شهروندان در نظر گرفته شود گفت: مخروط های موجود در سطح رشت مناسب نیست و در هر اقدامی باید به مباحث فنی آن نیز توجه داشت.

برای هوشمندسازی شهر رشت به زیر ساخت ها نیاز داریم

عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت نیز در این جلسه با تبریک ایام الله دهه فجر گفت: پیگیری‌های رئیس کمیسیون ترافیک شورا در رفع مشکلات حوزه ترافیک رشت قابل تقدیر است.

احمد رمضانپور افزود: امیدوارم در این حوزه شاهد پیشرفت روزافزون و ایجاد رفاه حال بیشتر برای شهروندان باشیم.

وی بیان کرد: برای هوشمندسازی شهر رشت به زیر ساخت ها نیاز داریم و فیبر نوری یکی از زیر ساخت ها در شهر است.

۱۰۰ کیلومتر فیبر نوری در رشت اجرا می شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت نیز در جلسه امروز کمیسیون ترافیک شورا اظهار کرد: تمامی امکانات مورد نیاز برای راه اندازی مرکز کنترل ترافیک رشت مهیا شده و به زودی شاهد بهره برداری از آن هستیم.

فرامرز جمشیدپور افزود: اخیرا تعداد ۱۰ دوربین دیگر برای مرکز کنترل ترافیک تهیه شده و با راه اندازی این مرکز در کنار رسیدگی و ثبت تخلفات رانندگی بسیاری از مشکلات ترافیکی نیز برطرف می شود.

وی به اجرای فیبر نوری در رشت اشاره و بیان کرد: اجرای فیبر نوری در سطح رشت از جمله پروژه هایی است که در راستای راه اندازی مرکز کنترل ترافیک انجام می شود.

جمشیدپور بیان کرد: قرار است ۱۰۰ کیلومتر فیبر نوری در رشت اجرا شود و در راستای این اقدام هزینه ای به شرکت های مجری پرداخت نمی شود.

وی به هوشمند سازی چراغ های راهنمایی و رانندگی اشاره و گفت: در سه تقاطع میادین حشمت، مصلی و نیروی دریایی چراغ های راهنمایی و رانندگی هوشمند اجرایی شده و این پروژه هزینه فراوانی به همراه دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت به اصلاح خط کشی عابر پیاده در رشت اشاره و بیان کرد: طی هفته آینده اصلاح خط کشی عابر پیاده در تقاطعاتی که در مسیر فیبر نوری قرار دارد را در دستور کار قرار می دهیم.

جمشیدپور با بیان اینکه درباره جابجایی ایستگاه های تاکسی در رشت نیز برنامه ریزی شده است گفت: در اسفند ماه ایستگاه های تاکسی در سر تقاطع ها به مکان واقعی جابجا می شوند.

برنامه ریزی های مطرح شده در کمیسیون به زودی اجرایی می شوند

در این جلسه معاون هماهنگی امور مناطق و سازمان های شهرداری رشت نیز اظهار کرد: کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا با جدیت مباحث ترافیکی را مورد بررسی قرار داده است.

مرتضی شریفی افزود: برنامه ریزی های لازم در خصوص مباحث مطرح شده در کمیسیون انجام شده و به زودی اجرایی می شوند.

راه اندازی مرکز کنترل ترافیک همواره از دغدغه های شهر رشت بود

مشاور کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت نیز گفت: راه اندازی مرکز کنترل ترافیک همواره از دغدغه های شهر رشت بود و خوشبختانه با درایت رئیس و اعضای کمیسیون ترافیک شورا این مهم محقق شد.

منوچهر ملک راه بیان کرد: اگر خودرویی به علت تخلف جریمه بشود و چند سال بعد نسبت به پرداخت جریمه اقدام شود یقینا تاثیرگذاری خود را از دست می دهد.

وی افزود: برای هوشمندسازی چراغ های راهنمایی رانندگی باید شهر را به طور سه حلقه ببینیم و حلقه نخست آن مرکز شهر است.

امیدوارم با راه اندازی مرکز کنترل ترافیک شاهد کنترل تخلفات رانندگی باشیم

محمد حسن عاقل منش یکی از اعضای کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت با ابراز خرسندی بابت راه اندازی مرکز کنترل ترافیک تصریح کرد: امیدوارم با راه اندازی این مرکز شاهد کنترل تخلفات رانندگی و رفع مشکلات پیرامون آن باشیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت اظهار کرد: تا کنون ۴۰۰ دستگاه دوربین با مشارکت بانک شهر برای مرکز کنترل ترافیک خریداری شده و ۱۰۰ دستگاه دیگر نیز با توافقات انجام شده با منطقه آزاد بوده است و با اجرای فیبر نوری بیشتر نقاط شهر مجهز به دوربین می شود.

حاجی پور با اشاره به راه اندازی مرکز کنترل ترافیک گفت: برای تحقق این مهم افراد فراوانی از هفت سال قبل زحمات فراوانی متحمل شدند و به زودی شاهد بهره برداری از آن هستیم.

وی با اذعان به اینکه حدود ۶ میلیارد تومان برای راه اندازی مرکز کنترل ترافیک هزینه شده است بیان کرد: نباید تلاش ها و زحماتی که در دوره های گذشته در این راستا انجام شده است را نادیده بگیریم و قصد مصادره کردن این اقدام را نداریم.

Share