در دیدار با معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ

از مطبوعات فعال استانی و محلی حمایت می‌شود | دعوت از سلطانی‌فر برای سفر به گیلان

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه از مطبوعات فعال استانی و محلی حمایت می شود گفت: در بحث پرداخت یارانه های مطبوعاتی اولویت با مطبوعات و رسانه هایی است که از فعالیت مطلوبی برخوردار بوده و در راستای توسعه منطقه و استان گام برمی دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه از مطبوعات فعال استانی و محلی حمایت می شود، گفت: در بحث پرداخت یارانه های مطبوعاتی اولویت با مطبوعات و رسانه هایی است که از فعالیت مطلوبی برخوردار بوده و در راستای توسعه منطقه و استان گام برمی دارند.

دکتر محمد سلطانی فر که میزبان دلخوش نماینده مردم صومعه سرا و خورسندی، مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان بود اضافه کرد: طی مدت کوتاهی که در معاونت مطبوعاتی حضور یافته ام با مطالعه اقدامات گذشته و آسیب شناسی امور درصدد حمایت و کمک به اصحاب رسانه و مطبوعات هستم و در این راستا با تغییراتی در شیوه های حمایتی، فعالان این حوزه به زودی متوجه چگونگی کمک های حمایتی این معاونت خواهند شد.

وی افزود: طرح اشتراک نیم بها یکی از کارهایی بود که در گذشته انجام گرفت و البته نتوانست انتظارات را برآورده کند، خصوصا روزنامه های محلی و استانی که در این بین آسیب دیده و حتی متضرر هم شدند به همین دلیل این طرح لغو شد و سعی خواهیم کرد حمایت یارانه ای و بیمه ای مطلوبی داشته باشیم، ضمن اینکه قصد داریم مشکلات مالیاتی رسانه ها را نیز با تدابیری حل و فصل نماییم.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد همچنین اظهار داشت: سابقه رسانه ای و مطبوعاتی گیلان پربار و درخشان است که امیدوارم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

سید کاظم دلخوش نیز در این نشست ضمن تقدیر از برنامه ها و طرح های دکتر سلطانی فر گفت: قطعا ما نمایندگان نیز از طرح ها و برنامه های وزارتخانه در راستای حمایت از اصحاب رسانه و خصوصا مطبوعات حمایت های لازم را خواهیم داشت و امیدواریم وزارت ارشاد نیز مطبوعات استان گیلان را ویژه ببیند، چرا که شرایط بد اقتصادی مشکلات زیادی برای این عزیزان ایجاد کرده است.

دلخوش ضمن دعوت از معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد برای سفر به گیلان و دیدار با خبرنگاران استان خواستار برقراری یک نشست خبری مشترک با اصحاب رسانه استان شد که مورد موافقت دکتر سلطانی فر قرار گرفت که احتمالا در فروردین ۹۷ و همزمان با جشنواره ملی مطبوعات گیلان که اواخر فروردین ماه در منطقه آزاد انزلی برگزار می شود انجام می شود.

گفتنی است مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان نیز در این نشست با بیان مشکلات و درد دل های اصحاب رسانه و خبرنگاران گیلان گفت: در حال حاضر جامعه رسانه ای استان با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارند و در سال ۹۶ هیچ گونه حمایتی از این فعالان و سرمایه گذاران رسانه ای نشده که امیدواریم با تمهیدات حضرتعالی خبرنگاران و جامعه رسانه ای گیلان را موردلطف و نظر خود قرار دهید.

Share