نماینده رشت:

اراده‌ای برای کشت برنج در کشور وجود ندارد | نابودی مطلق برنج‌کاران با صدور مجوز واردات

نماینده مردم رشت در مجلس، گفت: شک نکنید که اگر آقای حجتی امضای خود را پس نگیرد و مجوز را واردات برنج را ابطال نکند، دچار مشکل می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه‌ملت، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در خصوص صدور مجوز واردات برنج تا پایان خردادماه، اظهار داشت: در روز ۲۴ دی ماه سال جاری وزیر جهاد کشاورزی در نامه‌ای به آقای شریعتمداری ثبت سفارش واردات برنج را از ابتدای بهمن ماه سال جاری تا پایان خردادماه سال آینده واردات برنج را آزاد اعلام کرده است که این به ضرر کشاورزان است.

وزارت جهاد کشاورزی مقصر عدم فروش برنج کشاورزان

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از وزیر جهاد کشاورزی انتظار داشتیم در مقابل این اقدام ایستادگی کند و اشتباه این چنینی را مرتکب نشود، گفت:  انبارهای برنج در گیلان و مازندران پر از محصول است و کشاورزان محصولات برنج زیادی دارند که به فروش نمی‌رود و مقصر آن وزارت جهاد کشاورزی است.

عدم ابطال مجوز واردات برنج وزیر را با مشکل مواجه می‌کند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز تعدادی از نمایندگان شمال کشور با ارسال نامه‌ای اعتراض خود را اعلام کردیم، ادامه داد: شک نکنید که اگر آقای حجتی امضای خود را پس نگیرد و مجوز را ابطال نکند دچار مشکل می‌شود.

نابودی مطلق کشاورزان برنج‌کار با صدور مجوز واردات

وی در خصوص اینکه علت اینگونه تصمیم‌گیری‌ها در وزارت جهاد کشاورزی چیست، اظهار داشت: این مسئله بی اطلاعی آقای حجتی را نسبت به مشکلات و درد و رنج کشاورزان نشان می‌دهد، ثبت سفارش واردات برنج به معنای نابودی مطلق کشاورزان برنج است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس نیز اعلام کردم که اگر نیازی به تولید برنج داخلی نداریم اجازه تغییر کاربری اراضی را به آنها بدهیم، عنوان کرد: از طرفی اجازه تغییر کاربری داده نمی‌شود و از طرف دیگر آب ، بذر پر تکثیر، ماشین‌آلات کشاورزی، کود و مصالح مورد نیاز کشت برنج در اختیار آنها قرار نمی‌گیرد و واردات برنج نیز صورت می‌گیرد.

اراده‌ای برای کشت برنج در کشور وجود ندارد

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه این اقدامات نشان می‌دهد که اراده‌ای برای ادامه کشت برنج در کشور وجود ندارد و وزیر نیز برخلاف انتظارات مخالف جهت آب شنا می‌کند، خاطر نشان کرد: امیدواریم بر اساس نامه ارسال شده از ثبت سفارش جلوگیری کند در غیر این صورت مجلس با او برخورد می‌کند، شخصا موافق استیضاح نیستم طرح سوال شود در صورت عدم پاسخگوی مناسب اقدامات دیگری صورت می‌گیرد.

Share