وزیر راه و شهرسازی

ادعای نقص هواپیمای ATR قابل استناد نیست | اعزام ۷۰ کوهنورد به نقاط احتمالی سقوط هواپیما

آخوندی با بیان اینکه با خانواده‌های جان‌باختگان سانحه امروز همدردی می‌کنم، گفت: ۷۰ کوهنورد از گروه‌های امداد و نجات عازم منطقه احتمالی سقوط هواپیما شده‌اند و ادامه کار در روستای دنا در حال انجام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عباس آخوندی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا این هواپیما بهمن ماه نقص فنی داشته و از میانه راه به فرودگاه بازگشته، اظهار داشت: این موضوعات و نقص فنی این هواپیما در چند روز گذشته و ارتباط آن با سانحه امروز قابل استناد نیست.

وی با بیان اینکه با خانواده‌های جان‌باختگان سانحه امروز همدردی می‌کنم، گفت: به محض وقوع این سانحه براساس قوانین سازمان هواپیمایی ستاد بررسی سانحه تشکیل شد و در حال حاضر ۱۱ گروه در این ستاد آماده به کار و پیگیری علت وقوع سانحه هستند.

وی از مکاتبات و مذاکره با شرکت ATR خبر داد و گفت: در مذاکراتمان با شرکت ATR قرار بر این شد که این شرکت نمایندگان خود را برای بررسی علت سانحه به کشورمان اعزام کنند و نظر خود را درباره علت وقوع اعلام کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر این ستادها، ستاد دیگری برای نظارت دقیق بر روی نظارت بر پیگیری‌ها و رسیدگی‌ها ایجاد شده است.

وی درباره یافتن لاشه هواپیمای ATR اظهار داشت: طی تماس تلفنی‌ای که با استاندار و سایر مسوولان استانی منطقه سقوط هواپیما داشتیم هنوز به صورت رسمی پیدا شدن لاشه هواپیما را تایید نکردند.

وی تاکید کرد: ۷۰ کوهنورد از گروه‌های امداد و نجات عازم منطقه احتمالی سقوط هواپیما شده‌اند و ادامه کار در روستای دنا در حال انجام است. البته شرایط جوی بسیار سخت است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: هواپیمای ATR یکی از ایمن‌ترین هواپیماهای موجود در جهان است.

جزئیات ستاد بررسی سانحه در سازمان هواپیمایی

وزیر راه و شهرسازی پس از ستاد بررسی سانحه که در سازمان هواپیمایی برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: در تماسی که با شرکت ای تی آر در فرانسه داشتیم از این شرکت خواستیم که نمایندگان خود را به ایران اعزام کند تا برای رسیدگی به حادثه سقوط هواپیمای ای تی آر حضور داشته باشند.

عباس آخوندی افزود: از شرکت ای تی آر خواسته شده است تا نمایندگان خود را بلافاصله به ایران بفرستد تا نظر خود را پس از بررسی حادثه اعلام کند.

وی با بیان اینکه به محض وقوع سانحه براساس ماده ۲۲ قانون هواپیمایی کشوری کاری که می باید انجام می دادیم ستاد بررسی سانحه بود که بلافاصله تشکیل شد و این ستاد ۱۱ گروه دارد که ابعاد مختلف سانحه را بررسی می کند.
وزیر راه و شهرسازی گفت: پس از بررسی سانحه این ۱۱ گروه با اطلاعات دقیقی که به دست می آورند علت سانحه را اعلام خواهند کرد.

آخوندی افزود: علاوه بر این ستاد سانحه، ستاد دیگری را تشکیل دادیم تا بر این ستاد نظارت بکند و رسیدگی ها به صورت دقیق انجام شود و فرآیند حادثه لحظه به لحظه صورت بگیرد.

وی گفت: در جهت رسیدگی و بحث امداد رسانی با استانداران اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد لحظه به لحظه در تماس بودیم که خوشبختانه آنها اقدامات لازم را به موقع انجام دادند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: هرچند شرایط جوی مناسبی در منطقه وجود ندارد اما استانداری اصفهان برای امداد و نجات یک تیم کوهنوردی ۷۰ نفره را به منطقه اعزام کرده است.

آخوندی گفت: برای امداد و هم برای بررسی سانحه در تماس هایی که با استانداران اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد داشته ایم هنوز نشانه ای از اینکه لاشه هواپیما دیده شده باشد اعلام نکردند و هیچ مرجع رسمی هم خبر دیده شدن لاشه را اعلام نکرده است.

Share