سخنگوی کمیسیون تلفیق:

اختیار افزایش نرخ حامل های انرژی در سال ۹۷ به دولت تفویض شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق اظهار داشت: دولت اختیار دارد در صورتی که شرایط مناسب بود قیمت حامل های انرژی را در سال ۹۷ افزایش دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی کلیات لایحه بودجه سال ۹۷ مجددا در دستور صحن علنی مجلس قرار گرفت.

علی اصغر یوسف نژاد، سخنگوی کمیسیون تلفیق در صحن علنی مجلس با بیان اینکه رد کلیات فرصتی برای اصلاح ایرادات مورد نظر نمایندگان بود، گفت: تلاش برای کاهش بدهی های دولت، کاهش عرضه اوراق مشارکت، تصمیم گیری در مورد هدفمندی یارانه ها و کاهش بدهی دولت به تامین اجتماعی از موارد مهمی بود که مورد اصلاح کمیسیون تلفیق واقع شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد: در مورد هدفمندی یارانه ها دولت پیشنهاد داده بود ۳۷ هزار میلیارد تومان به این بخش اختصاص یابد که ۲۳ هزار میلیارد تومان به یارانه نقدی، ۷ هزار میلیارد تومان به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، ۳.۷ میلیارد به بخش سلامت، ۳.۳ میلیارد یارانه خرید تضمینی گندم اختصاص یابد.

وی افزود: در کمیسیون تلفیق سقف اعتبارات هدفمندی یارانه ها به ۴۴ هزار میلیارد تومان افزایش یافت بنابراین تعداد افرادی که در سال ۹۷ یارانه دریافت خواهند کرد از برنامه ریزی که دولت داشت که به حدود ۳۰ میلیون نفر یارانه بدهد ۱۰ تا ۱۲ میلیون نفر افزایش یافت.

وی در خصوص نظر برخی نمایندگان مبنی بر لزوم افزایش نرخ حامل های انرژی گفت: به خاطر مشکل ضریب جینی و مشکلات اقتصادی چنین بندی به تصویب کمیسیون تلفیق نرسید اما مثل سال های گذشته دولت این اختیار را دارد که اگر شرایط مناسب بود قیمت حامل های انرژی را افزایش دهد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق اظهار داشت: در اصلاحیه کمیسیون انتشار اوراق مشارکت به میزان ۲۰ هزار میلیارد تومان کاهش یافت و بودجه آموزش و پرورش و ایثارگران ملی شد.

Share