رییس سازمان برنامه و بودجه خبرداد

اختصاص ۹۵ میلیارد تومان برای تقویت کشاورزی گیلان

رییس سازمان برنامه و بودجه ظهر امروز در نشست بررسی اجرای مصوبات سفر رییس جمهور به گیلان از تخصیص حدود ۹۵ میلیارد تومان برای تامین آب و تقویت بخش کشاورزی گیلان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس سازمان برنامه و بودجه ظهر امروز در نشست بررسی اجرای مصوبات سفر رییس جمهور به گیلان از تخصیص حدود ۹۵ میلیارد تومان برای تامین آب و تقویت بخش کشاورزی گیلان خبر داد.

 دکتر محمدباقر نوبخت در این نشست که با حضور استاندار گیلان، معاونین استاندار و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد گفت: در جلسه‌ی شب گذشته هیأت وزیران تلاش دولت براین بود تا باتوجه به کاهش نزولات آسمانی نسبت به سال گذشته تدابیری برای تأمین آب زراعی و مدیریت این بخش صورت گیرد تا کشاورزان در سال آینده با مشکل مواجه نشوند.

وی به بررسی مشکلات آب زراعی و لزوم تمهیدات لازم در استان گیلان نیز اشاره کرد افزود: برای تأمین ذخایر آبی به اعتبار ساخت هفت سد لاستیکی که ۲۵ میلیارد تومان به آن اختصاص پیدا کرده بود ۱۰ میلیارد دیگر نیز افزایش دادیم تا این سدها در سال آینده به اتمام برسد.

وی همچنین از تخصیص ۳۰ میلیارد تومان دیگر برای تجهیز و پاکسازی انهار کشاورزی گیلان در آستانه سال زراعی جدید خبر داد و اظهار داشت: علاوه بر این باتوجه به رفع موانع زیست محیطی ساخت سدشفارود، ۳۵ میلیارد تومان برای ساخت  این سد در غرب گیلان طی ۲ هفته‌‌ی گذشته تخصیص یافت.

معاون رییس جمهور ابراز امیدواری کرد تخصیص این اعتبارات روند فعالیت های کشاورزی گیلان در سال آینده را تسهیل نماید.

وی به تلاش ها و پیگیری های استاندار گیلان به نمایندگی از دولت درخصوص تأمین آب زراعی گفت: امیدواریم انشاا… سال زراعی خوبی در پیش داشته باشیم.

دکتر نوبخت با قدردانی از تلاش های کشاورزان خاطرنشان کرد: دولت هرچه در توان داشته باشد در جهت کمک به کشاورزان به کار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه به اهتمام دولت در جلوگیری از واردات بویژه در زمان عرضه‌ی محصولات اشاره کرد و گفت: در تلاشیم تا ورود محصولات خارجی منجر به رقابت با محصولات داخلی در زمان توزیع نشود.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه براساس وظیفه طبق قانون تعهد دولت نسبت به چایکاران تاکنون پرداخت شده است گفت: باتوجه به اینکه باخبر شدیم هنوز بخشی از مطالبات چایکاران باقیمانده که حداکثر تا پایان ماه بهمن تمامی مطالبات آنان پرداخت شود.

استاندار گیلان نیز در این نشست با اشاره به ارائه گزارش مدیران دستگاه های اجرایی از روند اجرایی شدن مصوبات سفر رییس جمهور به گیلان گفت: پیگیری و اجرایی شدن مصوبات سفر دولت تدبیر و امید به گیلان به صورت مستمر در دستور کار مدیران قرار دارد.

وی به کاهش ۲۰۰ میلیون متر مکعبی ذخیره سد سفیدرود در مقایسه با مدت مشابه پارسال گفت: اقدامات حمایتی دولت بویژه سازمان برنامه و بودجه برای تجهیز نهرها و ساخت هفت  سد لاستیکی، گامی مهم برای تامین آب شرب کشاورزی استان در سال آینده است.

Share