هواشناسی گیلان اعلام کرد:

احتمال بارش پراکنده و کاهش نسبی دما در گیلان طی فردا

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از افزایش ابر، احتمال بارش پراکنده و کاهش نسبی دما در استان طی فردا (پنجشنبه) خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، مازیار غلامی بیان کرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی پایدار، شکل گیری جریانات جنوبی و افزایش نسبی دما برای امروز در منطقه است ولی طی فردا با نفوذ هوای سرد و پرفشار، افزایش ابر، احتمال بارش پراکنده و کاهش نسبی دما مورد انتظار است.

وی ادامه داد: از روز جمعه تا اواسط هفته آینده، مجددا با استقرار جریانات پایدار، روند افزایش دما پیش بینی می شود شایان ذکر است طی ۴۸ ساعت آینده همچنان در بعضی نقاط بویژه ارتفاعات، دامنه ها و نواحی جلگه ای پوشیده از برف، طی صبح ها و شب ها یخبندان پیش بینی می شود.

غلامی آسمان امروز گیلان را صاف تا قسمتی ابری، وزش بادجنوبی بویژه در ارتفاعات و دامنه ها، افزایش نسبی دما، بعضی نقاط یخبندان ذکر و برای فردا نیز آسمان را کمی تا نیمه ابری، بعضی نقاط ابری و مه آلود، احتمال بارش پراکنده، کاهش نسبی دما، در ارتفاعات و دامنه های جنوبی صاف تا نیمه ابری، یخبندان پیش بینی کرد.

وی بیشینه دمای استان طی شبانه روز گذشته را با ۱۱ درجه مربوط به لاهیجان و کمینه دما را با ۱۰ درجه زیرصفر مربوط به دیلمان ذکر کرد.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: بیشینه و کمینه دمای ثبت شده در رشت نیز طی شبانه روز گذشته به ترتیب ۷ درجه و سه درجه زیرصفر بوده است.

Share