رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

اجرای طرح نظام مراقبت سندرومیک بیماری‌های گیلان برای نخستین بار در کشور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از اجرای پایلوت طرح پدافندی مراقبت سندرومیک اپیدمی بیماری‌ها در شهرستان‌های سیاهکل و آستارا خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، شاهرخ یوسف زاده پیش از ظهر امروز در نهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان در سالن شهید انصاری استانداری گیلان اظهار کرد: پدافند غیرعامل فراتر از ساخت‌وسازها است و در حوزه سلامت نیز قابلیت اجرایی دارد.

وی به تجربه موفق دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مراقبت پیش از بیماری اشاره کرد و افزود: برای نخستین بار در کشور دانشگاه علوم پزشکی گیلان طرح نظام مراقبت سندرومیک اپیدمی بیماری‌ها را در استان اجرا و مورد بازدید کارشناسان بهداشت جهانی قرارگرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با بیان اینکه نظام مراقبت سندرومیک توسط کارشناسان سازمان‌های جهانی مورد تأیید قرارگرفته گفت: در مراقبت سندرومیک اپیدمی وقتی میکروب یا عامل بیماری‌زا به بدن وارد می‌شود، بیماری شناسایی و به مراکز بهداشت و درمانی ارجاع می‌شوند.

یوسف زاده با اعلام اینکه طرح مذکور در شهرستان‌های سیاهکل و آستارا به‌صورت آزمایشی آغازشده گفت: به‌زودی در همه شهرستان‌های استان گیلان طرح مراقبت سندرومیک اپیدمی اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت این نوع مراقبت و ایجاد یک نوع پدافند قبل از بیماری بیان کرد: با توجه به اهمیت و نوع کار سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که در همه کشورهای مدیترانه و حاشیه خزر این طرح اجرا شود.

Share