در تالار حکمت دانشگاه گیلان

آیین تودیع و معارفه روسای سازمان جهاد دانشگاهی گیلان برگزار شد+ تصاویر

آیین تکریم و معارفه روسای سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان با حضور مسئولان کشوری و استانی در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر احمد شریفی زاده در آیین تکریم و معارفه روسای سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان که در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد، از مهندس کوچکی نژاد به عنوان یکی از حامیان اصلی جهاددانشگاهی در مجلس یاد کرد و گفت: دغدغه هایی در مجموعه جهاددانشگاهی وجود دارد که نیازمند نگاه ویژه است.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی، با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، افزود: امنیت امروز ما از وجود پاک شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافع حرم نشات گرفته و ادامه حیات انقلاب مرهون تیزهوشی و نگاه هوشمندانه مقام معظم رهبری به مجموعه کشور است.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب از جهاددانشگاهی به عنوان رویش انقلاب اسلامی یاد کردند، گفت: این تعبیر وظیفه جهادگران دانشگاهی را دوچندان می کند تا رسالت خود را به نحو احسن به انجام برسانیم.

این مقام مسئول ادامه داد: جهاددانشگاهی می تواند بسیاری از کارها را به انجام برساند، اما از جهاددانشگاهی انتظار می رود کارهایی را انجام دهد که دشمنان از آنها احساس ناراحتی کنند لذا مجموعه جهاددانشگاهی با همین انگیزه فعالیت های خود را به پیش می برد.

شریفی زاده آیه شریفه «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُمْ بِوَاحِدَهٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى…» را سرلوحه جهاددانشگاهی دانست و اضافه کرد: همواره سعی کرده ایم برای رضای خدا و برای عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام برداریم.

وی حضور جهاددانشگاهی در عرصه علمی – کاربردی را به دلیل وجود خلاءهای آموزشی در کشور دانست و تاکید کرد: امروز جهاددانشگاهی در همه عرصه های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، فناوری و اشتغال حضور دارد و فعالیت های مثبتی در همه حوزه ها شکل گرفته است.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی، جوانان انقلابی را عامل شکل گیری این نهاد دانست و بیان کرد: بعد از انقلاب فرهنگی، دانشجویانی که دغدغه اسلام و انقلاب داشتند، جهاددانشگاهی را بنا نهادند لذا می توان با نگاه انقلابی حرکت های بزرگ انجام داد.

وی با اشاره به حضور بیش از ۷ هزار نفر در مجموعه وسیع و بسیط جهاددانشگاهی، خاطرنشان کرد: ۳ پژوهشگاه، ۲۰ پژوهشکده، ۲۲ مرکز رشد، ۳ پارک علم و فناوری، ۲ دانشگاه، ۶ موسسه آموزش عالی و ۴۳ مرکز علمی – کاربردی دستاوردهای این نهاد در طول ۳۷ سال گذشته است.

شریفی زاده، خبرگزاری ایسنا، مرکز افکارسنجی ایسپا، سازمان فعالیت های قرآنی، مرکز آثار امام و انقلاب و… را از جمله دستاوردهای فرهنگی جهاددانشگاهی دانست و اضافه کرد: جهاددانشگاهی می تواند در حوزه اشتغال فارغ التحصیلان نقش بسزایی داشته باشد و آموزش های ارائه شده در مراکز جهاددانشگاهی شغل محور بوده است لذا نباید به نیروی انسانی به عنوان بحران و تهدید نگاه کنیم، بلکه عدم استفاده از این فرصت نشان دهنده کوتاهی مسئولان است.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی، با بیان اینکه ۱۶ سال پیش سازمان اشتغال فارغ التحصیلان را تشکیل دادیم، متذکر شد: جهاددانشگاهی الگوهایی را برای توانمندسازی جامعه دانشگاهی ارائه کرده، اما در کشور آنگونه که شایسته است به مجموعه جهاددانشگاهی توجه نشده است.

وی با بیان اینکه پژوهش های جهاددانشگاهی مبتنی بر نیازهای کشور در حوزه فناوری و دانش است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز در مرزهای علم و دانش حضور داریم و در زمینه سلول های بنیادی مانند نظامی و هسته ای توفیقات زیادی به دست آورده ایم و نام ایران را در مجامع بین المللی بلندآوازه ساخته ایم.

شریفی زاده، نیازهای ملی و آمایش سرزمین را مبنای تدوین برنامه ششم جهاددانشگاهی دانست و گفت: جهاددانشگاهی استان ها به آمایش سرزمین توجه ویژه داشته باشند و نیازهای استان خود را احصا کنند.

این مقام مسئول،با بیان اینکه پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی براساس نیاز استان گیلان راه اندازی شده است و جایگاه ملی و استانی دارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری جهاددانشگاهی در تبصره «توزیع امکانات متوازن» دیده شوند تا از بودجه استانی استفاده کنند.

در پایان با اهداء لوح تقدیر از خدمات ۵۰ ماهه مهندس جمشید رسایی سپاسگزاری شد و در احکام جداگانه ای دکتر فریبرز جمالزاد به سمت رییس جهاددانشگاهی سازمان جهاددانشگاهی استان  گیلان و سرپرست پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی کشور معارفه شد.

Share