در پی اخطار هواشناسی

آمادگی کامل منطقه چهار شهرداری برای مقابله با مشکلات احتمالی ناشی از بارش برف

میلاد علی پور رئیس اداره برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی منطقه ۴ شهرداری رشت گفت: بارش برف بحران نیست،بلکه نعمتی است که باید از زیبایی آن لذت ببریم و خداوند را شاکر باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با عنایت به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش برف در استان گیلان و  اشاره به وقوع بحران احتمالی در پی بارش برف، میلاد علی پور اظهار داشت:

با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح منابع انسانی و تجهیزات لجستیک،پایش و عملکرد به‌موقع در زمان لزوم و همچنین همراهی شما شهروندان محترم با مجموعه مدیریت شهری در تلاش هستیم خاطره خوب و زیبا از بارش برف امسال در ذهن‌ها ماندگار شود. برف نیز مانند سایر نعمت‌های الهی نوعی فرصت و رحمت است که باید از زیبایی‌های آن لذت برد.

از این‌رو ستاد مدیریت بحران منطقه چهار شهرداری رشت با توجه به دستورالعمل تدوین‌شده عملیات زمستانه و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در خصوص چارت ستاد مدیریت بحران، تمهید و تجهیز ماشین‌آلات سبک و سنگین و همچنین تدوین برنامه پاک‌سازی و برف‌روبی مسیرهای اصلی و فرعی و خدماتی از روز شنبه برای مقابله با مشکلات ناشی از بارش برف آمادگی کامل را دارد.

علی پور برخی از برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده را به شرح ذیل بیان کرد:

۱.        برف­ روبی مسیرهای اصلی توسط ماشین ­آلات طبق نقشه از پیش تعیین‌شده با نظارت مستمر.

۲.       مراکز درمانی، خدماتی، پمپ‌بنزین‌ها و تهیه ارزاق عمومی و … هم‌زمان با بازگشایی مسیرهای اصلی در دستور کار قرار می‌گیرد.

۳.      پاک‌سازی پیاده­روها، جداول رفیوژ میانی و نیز پل­های روگذر پس از آرام شدن و نیز در صورت نیاز در هنگام بارش برف توسط نیروهای ستاد بحران.

۴.       تهیه کیسه­های شن و نمک و نیز جانمایی در میدان‌ها و خیابان­های اصلی  به‌منظور نمک­پاشی در سطح معابر و پل­ها.

۵.      برف ­تکانی درختان و درختچه ­ها در بلوارها، پارک­ها، لچکی ها و قطعات فضای سبز توسط نیروهای شرکت پیمانکار مربوطه.

۶.       حوزه نظارتی مناطق شامل حراست و بازرسی به‌طور کامل فعال بوده و در طول ایام کار نظارت لازم بر اقدامات، تجهیزات و ماشین‌آلات لحاظ می‌گردد.

۷.      پیام‌های ۱۳۷ توسط یک نفر نیرو مستقر در ستاد بحران دریافت و ظرف مدت ۱۰ دقیقه به مسئولین انعکاس داده می‌شود.

۸.        تجهیز کلیه ماشین‌آلات به تسمه یا زنجیر و سیم بکسل و نظایر آن جهت انتقال درختان و سایر موانعی که موجب سد مسیر شده‌اند، به حاشیه خیابان.

۹.       بخش‌بندی مسیرهای برف‌روبی و سپردن نظارت هر بخش به یک نفر مسئول (و جایگزین) مجهز به بی‌سیم و خودروی مجهز به چراغ گردان بر روی چند مسیر برف‌روبی.

 

رئیس اداره برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی منطقه ۴ شهرداری رشت خاطرنشان کرد: ستاد مدیریت بحران منطقه ۴ شهرداری رشت با در اختیار داشتن ۱۳۵ نفر نیرو(اعم از کارکنان شهرداری،شرکت‌های رفت‌وروب، فضای سبز و سد معبر و پسماند) و تجهیز به ۲۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین(اعم از لودر،بابکت،گریدر،برف‌روب،بیل بکهو و …)با برنامه‌ریزی، پایش و عملیات مستمر در ۸ مسیر اصلی،۹ مسیر فرعی درجه‌یک،۹ مسیر فرعی درجه‌دو و ۲ مسیر استراتژیک به‌صورت شبانه‌روزی از ابتدای بارش برف تا زمان پاک‌سازی کامل محدوده استحفاظی نسبت به ارائه خدمات اقدام خواهد نمود

Share