استاندار گیلان عنوان کرد:

آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی استان گیلان برای مدیریت بحران برف

استاندار گیلان با اشاره به شروع بارش برف در سطح وسیعی از مناطق استان گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و امدادی گیلان به‌همراه سازمان‌های مردم‌نهاد برای مقابله با بحران برف در آمادگی کامل به‌سر می‌برند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، مصطفی سالاری در محور اسالم به خلخال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انتظار داریم با آمادگی کاملی که در همه دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و امدادی استان گیلان برقرار است و با کمک سازمان‌های مردم‌نهاد، بحرانی تحت نام بحران برف در گیلان نداشته باشیم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه بارندگی‌ها در محورهای اسالم به خلخال آغاز شده است بیان داشت: در این مناطق بارش‌ها به‌صورت برف آغاز شده است و پیش بینی می‌شود از امشب در مناطق جلگه‌ای، نواحی غرب و محدوده میانی به‌سمت شرق استان این بارش‌ها به شکل برف اتفاق بیافتد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان ضمن توصیه‌هایی به مردم استان ابراز داشت: از تمام شهروندان تقاضا داریم از سفرهای غیرضروری در این روزها تا جایی که می‌توانند پرهیز کرده و برای تردد در مسیرهای موردنظر خود از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

سالاری با بیان اینکه مردم از پارک خودرو در معابر اصلی خودداری کنند عنوان کرد: دستگاه‌های خدماتی و امدادرسانی در این روزها برای انجام عملیات برف روبی در سطح معابر و خیابان‌ها اقدام می‌کنند و خودورهای پارک شده در خیابان‌های اصلی موجب اختلال در کار آنان می‌شود.

وی در مورد ساکنان مناطق ییلاقی و برف‌خیز استان خاطرنشان کرد: از تمام کسانی که در این مناطق ساکن هستند و نیاز به جابه‌جایی و نقل مکان به سایر مناطق را دارند تقاضا داریم قبل از آغاز بارش برف، هرچه سریعتر این کار را انجام دهند و این امر را به روزهای آینده موکول نکنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه پیش بینی می‌شود بارش برف در حد متوسط رخ بدهند بیان داشت: تمامی دستگاه‌های امدادی و اجرایی استان با تمام توان، تجهیزات و امکاناتی که در اختیار داشته‌اند خود را برای مواجهه با بدترین شرایط آماده کرده‌اند بنابراین جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان بر همکاری همه دستگاه‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: به جز دستگاه‌های اجرایی و خدماتی، سازمان‌های مردم‌نهاد نیز با ظرفیت‌های بسیار بالایی که دارند می‌توانند بسیار موثر ظاهر شوند و با تقسیم وظایف، مدیریت بهتری را ارائه دهند.

Share