مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خبر داد:

آمادگی کامل برای مقابله با بحران‌های احتمالی بارش برف در گیلان

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی و امدادی گیلان خود را برای مقابله با برف آماده کرده‌اند تا عبور و مرور در جاده‌ها و راه‌های مواصلاتی گیلان دچار اختلال نشده و زندگی مردم در این استان دچار مشکل نشود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی و رئیس شورای حمل‌ونقل استان گیلان گفت: با توجه به ورود سامانه بارش زا به گیلان و قرار گرفتن در فصل بارندگی، این اداره کل با همکاری دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان و با بکارگیری از توان بخش خصوصی با تجهیز و تعمیر ماشین‌آلات مورد نیاز، آماده مقابله با بروز هرگونه حوادث غیرمترقبه و بحران‌های طبیعی، خصوصاً رفع موانع حرکتی و سهولت تردد هموطنان در اثر بارش برف است.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۲ هزار کیلومتر راه همسنگ در استان وجود دارد که بخش اعظمی از حمل‌ونقل در آن‌ها انجام می‌شود، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده نیروهای امدادی، راهداری و پلیس‌راه نیز در جاده‌های مواصلاتی به‌ویژه مناطق برف‌گیر حضور مؤثر و قوی دارند.

رئیس شورای حمل‌ونقل گیلان با اشاره به اهمیت ایمنی در تردد، تصریح کرد: جاده‌های گیلان به لحاظ برخورداری از جاذبه‌های متنوع گردشگری حتی در فصل سرما نیز پذیرای مسافران است که باید آمادگی لازم برای این شرایط فراهم گردد. در حال حاضر این اداره کل با همکاری دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان و با بکارگیری از توان بخش خصوصی با تجهیز و تعمیر ماشین‌آلات مورد نیاز برای ارائه خدمات به مردم در راه‌های این استان موجود است.

Share