مسیرهای اصلی و حساس بازار نباید مسدود شود

آماده باش صنف و صنعت در مواجه‌ با برف گیلان

دلق پوش گفت: در زمان وقوع بحران برف نباید به شرایط زندگی عادی مردم لطمه‌ای وارد شود و میزان همکاری و انسجام نهادهای دولتی و خصوصی در مواجهه با بحرانهای احتمالی مرتبط بسیار ارزشمند خواهد بود و در این راستا بسیج و همیاری مردمی نیز در جهت تسهیل خدمت رسانی حائز اهمیت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرهاد دلق‌پوش صبح امروز با حضور رئیس اتاق اصناف، رئیس انجمن آرد و نان و مدیر شرکت‌ غله و خدمات بازرگانی دولتی استان، جلسه ی مدیریت بحران تشکیل داد و اظهار داشت: تمام فروشگاه‌های بزرگ توزیع موادغذایی به‌ویژه نانوایی‌ها آماده خدمت‌رسانی به مردم در زمان بارش برف هستند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان پشتیبانی و تامین اقلام اساسی به ویژه در این ایام بحرانی را وظیفه حساس نهادهای مرتبط برشمرد و گفت: همه مجموعه های خدمت رسان زیر مجموعه و مرتبط با حوزه صنعت، معدن و تجارت می بایست به صورت کامل آماده مواجه شدن با بحران احتمالی باشند.

وی افزایش ضریب آمادگی و ذخیره سازی آرد توسط نانوایی های استان به مدت حداقل ۱۰ روز را ضروری دانست و عنوان نمود: با توجه به هماهنگی این سازمان با شرکت‌ غله و خدمات بازرگانی دولتی استان تامین آرد مورد نیاز با کیفیت برای تمامی نانوایان انجام شده است و مردم نباید نگران دسترسی به مواد غذایی اساسی در هنگام اضطرار را داشته باشند.

متولی بخش صنعت، معدن و تجارت استان، تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۳۹۴ نانوایی دوگانه سوز در استان داریم که ذخایر سوختی آنها نیز پیش بینی شده است و آمادگی لازم در وضعیت بحرانی جهت ارائه خدمات را دارند لذا مردم می توانند در صورت عدم فعالیت نانوایی ها موضوع را با سامانه ۱۲۴ این سازمان به صورت تلفنی اطلاع دهند و قطعا با متخلفین در این ایام با شدت بیشتری برخورد خواهد شد.

وی در ادامه به اعضای تیم بحران تکلیف کرد: تمامی امکانات به ویژه شرکت های پخش مواد غذایی و دارویی با استفاده از ماشین آلات برف روب با هماهنگی فرمانداری، نسبت به توزیع اقلام مورد نظر اقدام نمایند و مسیرهای اصلی و حساس بازار با توجه به بافت شهری رشت و استان نباید مسدود شود.

دلق‌پوش با بیان اینکه باید شهرکهای صنعتی استان درحال آماده‌باش باشند، خاطرنشان کرد: این شرکت‌ها در راستای تامین اجناس و اقلام مورد نیاز مردم گیلان باید مستمر در حال تولید و توزیع اقلام باشند و زنجیره تولید به مصرف نباید منقطع شود و پیش بینی امکانات سوخت اضطراری واحدهای صنعتی و گشایش مسیرهای صنعتی نیز باید مد نظر قرار گیرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در خصوص ذخیره سازی برخی از اقلام، اظهار داشت: ۲۱ تن پنیر، ۴۵۰ تن روغن جامد، ۱۲۱ تن روغن مایع، ۴۱۸تن شکر، ۱۶۱۰تن ماکارونی، ۱۶۴تن خرما، ۳۰ تن عدس و ۲۹ تن تخم‌مرغ در سطح استان گیلان ذخیره شده است‌‌.

دلق پوش گفت: در زمان وقوع بحران برف نباید به شرایط زندگی عادی مردم لطمه‌ای وارد شود و میزان همکاری و انسجام نهادهای دولتی و خصوصی در مواجهه با بحرانهای احتمالی مرتبط بسیار ارزشمند خواهد بود و در این راستا بسیج و همیاری مردمی نیز در جهت تسهیل خدمت رسانی حائز اهمیت است.

در ادامه جلسه محمد شکریه، رئیس اتاق اصناف استان گیلان، استفاده از تجارب گذشته بارش برف در گیلان را برای مقابله با بحران کارساز دانست و گفت: به اتحادیه ها و اصناف آماده باش کامل داده شده و تمهیدات لازم برای بخش آرد و نان و شرکتهای پخش جهت ذخیره سازی و استمرار فعالیتها انجام شده و نگرانی ارائه خدمات به مردم نیست.

یعقوب خزرایی، مدیر شرکت‌ غله و خدمات بازرگانی دولتی استان در بخشی دیگر از جلسه بحران، میزان ذخایر تقریبی گندم در سیلوهای استان را ۴۲۰۰۰ تن عنوان نمود و گفت: با برنامه ریزی هایی که انجام شده از استانهای گلستان ، اردبیل و خوزستان گندم با کیفیت و غنی تری وارد وبه مردم ارائه خواهیم نمود و میزان ذخایر را به ۹۰۰۰۰ تن خواهیم رساند.

Share