با حضور علی بعیدی مفردنیا معاون برنامه ریزی و امور بین الملل گمرک ایران

ناظر گمرکات گیلان معرفی شد | جهت گیری گمرک به سمت گمرک موبایل است

بعیدی مفردنیا تصریح کرد: دنیا دارد به سمت گمرک موبایل می رود یعنی همه خدمات ما برای ارباب رجوع باید در موبایل اتفاق بیفتد و اگر به ان توجه نکنیم عقب مانده ایم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا طی مراسمی با حضور علی بعیدی مفردنیا معاون برنامه ریزی و امور بین الملل گمرک ایران، آرش فرزام صفت جانشین معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان، حسین چراغی مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان و جمعی از مسئولان ابوالقاسم یوسفی نژاد به عنوان ناظر گمرکات گیلان معرفی شد.

علی بعیدی مفردنیا در این مراسم با بیان اینکه دقت و سرعت دو فاکتور اصلی در کار است و توازن این دو با استفاده از فناوری به دست می آید، یادآور شد: در ۵۰ سال گذشته ماهیت گمرک به عنوان یک دستگاه نظارتی تعییر کرده است. در گذشته نقش گمرک دریافت عوارض و مالیات بود اما اکنون به صیانت از جامعه تبدیل شده و هموطنان اگر کالای را خریداری می‌کنند انتطارشان این است که چارچوب استاندارد و کیفیت را داشته باشد و این وظیفه گمرک است و اگر انجام ندهد صیانت گمرک از بین می رود.

معاون برنامه ریزی و امور بین الملل گمرک ایران با تاکید بر اینکه باید به سمت پنجره واحد تجارتی پیش برویم، گفت: بالاترین و عالیترین نقطه خدمات پنجره واحد الکترونیکی است و با این مدیریت ریسک هوشمند دیگر نمی توان نقش سنتی ایجاد کرد و اگر این نوع مدیریت نباشد به جایی نمی رسیم.

وی با بیان اینکه یه فناوری اطلاعات نگاه فانتزی داریم، افزود: در ۲۰ سال گذشته سه جهش در فناوری های نوین اتفاق افتاد اول دیجیتال شدن بود که اتفاقات سنتی به سمت مکانیزه شدن برود و گمرک در آن سالها خیلی خوب عمل کرد. بر اساس ارزیابی سازمانهای مختلف گمرک ایران در اقتصاد مقاومتی تنها سازمانی بود که توانست پروژه خود را کاملا نهایی کند و ۱۰۰ درصد پیشرفت داشته باشد.  در خدمات الکترونیکی در سطح کشور بر اساس ارزیابی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گمرک اول شد.  بحث مبارزه با قاچاق مواد مخدر طی ارزیابی بین المللی ایران اول شد و در مبارزه با قاچاق دوم شد.

بعیدی مفردنیا تصریح کرد: در جایگاهی هستیم که به گفته سازمانهای همجوار تحول خوبی در گمرک ایجاد شده و الان زمان توقف نیست. دنیا دارد به سمت گمرک موبایل می رود یعنی همه خدمات ما برای ارباب رجوع باید در موبایل اتفاق بیفتد و اگر به ان توجه نکنیم عقب مانده ایم.

معاون برنامه ریزی و امور بین الملل گمرک ایران در پایان اظهار کرد: جهت گیری گمرک به سمت گمرک موبایل است و در کنار آن ارزش گذاری داینامیک و تجزیه و تحلیل تصاویر ایکس ری به صورت هوشمند از مهمترین برنامه های ماست.

Share