معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان:

۵۸ درصد از بافت‌های فرسوده روستاهای گیلان تا سال ۹۵ بازسازی شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با اشاره به اینکه در روستاهای گیلان کار بسیار بزرگی انجام‌شده است گفت: در سال ۸۵ از ۲۷۱ هزار واحد مسکونی ۳۰ هزار ۲۰۶ واحد مسکونی ‌مقاوم‌ بود و طبق سرشماری سال گذشته، ۵۸ درصد از این واحدهای مسکونی را نوسازی کردیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حجت شعبان پور در نشست خبری بابیان اینکه از ۵۲ شهر استان، مطالعات بافت فرسوده ۲۲ شهر را کامل و مصوب کردیم اظهار کرد: مطالعات ۵ شهر هم به‌زودی مصوب می‌شود و طبق آمارها در ۲۲ شهر، نزدیک به دو هزار ۴۰۰ هکتار از بافت مسکونی ما فرسوده است.

وی تصریح کرد: از ۱۰ هزار هکتار بافت شهری رشت نزدیک به یک هزار هکتار جز بافت‌های فرسوده است و یک قانون در سال ۸۸  بوده که وامی با بهره هفت‌صد در مرکز استان و‌ چهار درصد در شهرها داده ایم که نزدیک به ۱۲ هزار واحد مسکونی را در بافت فرسوده بازسازی کردیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان بیان کرد: در سال ۹۳ در برنامه شش‌ساله هیئت‌وزیران مصوب کرد که سالی ۳۰ هزار واحد را بازسازی کند که ما در طی ۶ سال یک‌میلیون و ۸۰۰‌ هزار واحد را در بافت فرسوده بازسازی کنیم ولی متأسفانه چون قرار بود بانک‌ها به مردم بهره ۱۸ درصد بدهند و ۱۰ درصد هم از محل یارانه‌ها دولت پرداخت کند اما تا کنون ۳۰درصد اتفاق افتاد.

شعبان پور بابیان اینکه تا تسهیلات و تشویقی در بافت فرسوده ندهیم قطعاً استقبال نمی‌شود افزود: این کار محاسن زیادی دارد که بخواهیم بافت‌های فرسوده‌ خود را‌ مقاوم ‌و‌ بازسازی کنیم زیرا ساختمان‌ها مقاوم می‌شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با اشاره به اینکه در روستاهای گیلان کار بسیار بزرگی انجام‌شده است بیان کرد: در سال ۸۵ از ۲۷۱ هزار واحد مسکونی ۳۰ هزار ۲۰۶ واحد مسکونی ‌مقاوم‌ بود و طبق سرشماری سال ۹۵ تعداد واحدهای مسکونی ۲۹۰ هزار شد و ۵۸ درصد از این واحدهای مسکونی را نوسازی کردیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان بابیان اینکه تا ۱۴۰۴ سالی ۱۵ هزار واحد با وام بهره چهار درصد به ما سهمیه می‌دهند گفت: ما تا افق ۱۴۰۴ برنامه و فرصت داریم که مقاوم‌سازی روستاها را انجام دهیم.

شعبان پور تصریح کرد: اعتبار با تسهیلات بهره کم است و از مردم خوب استان گیلان به‌ویژه روستاییان و شهرهای زیر ۲۵۰ هزار نفر جمعیت خواهشمندیم که استقبال کنند تا این کار را جمع کنیم.

Share