استاندار گیلان:

۵۰۰۰ طرح بوم‌گردی در گیلان اجرا می‌شود | مسئله اقتصادی مهم‌تر از مسئله عمرانی است

استاندار گیلان گفت: هدف‌گذاری‌های لازم برای ایجاد و ساخت ۵ هزار واحد بوم‌گردی انجام شده است که علاوه اشتغالزایی سبب جذب منابع و اعتبارات ملی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، مصطفی سالاری در نشست هم‌اندیشی با بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی شهرستان صومعه سرا اظهار داشت: اتحاد و هم‌افزایی موجود در میان مسئولان این شهرستان سبب می‌شود تا دیگران نیز خود را موظف به همکاری با آن‌ها بدانند.

استاندار گیلان با انتقاد از برخی بروکراسی‌های اداری موجود در استان گیلان عنوان داشت: وجود تشریفات اداری نابه‌جا سبب می‌شود تا مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف به‌ویژه اشتغال حل نشده و سرمایه‌گذاران از استان فرار کنند.

سالاری با تاکید بر لزوم توجه به ظرفیت آب‌بندان‌های موجود در شهرستان صومعه‌سرا ابراز داشت: با لایروبی این آب‌بندان‌ها علاوه بر افزایش حجم ذخیره آب شهرستان می‌توان اقدامات موثری در حوزه اشتغالزایی انجام داد.

وی با بیان اینکه از فعالان حوزه اشتغال روستایی به‌طور کامل حمایت می‌شود تصریح کرد: تسهیلاتی بدون سود و با کارمزد ۴ تا ۶ درصد در اختیار فعالان حوزه روستایی گذاشته می‌شود که مدیریت آن با دهیاری‌ها است.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم رسیدگی ویژه به وضعیت تالاب‌های شهرستان صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: برای احیای این تالاب‌ها لازم نیست حتماً از بتن و سازه‌های بتنی استفاده شود بلکه می‌توان با استفاده از طرح‌های بومی و متحرک، محیطی برای گردشگری ایجاد کرد.

سالاری با اعلام اینکه امروز مسئله اقتصادی در استان گیلان مهم‌تر از مسئله عمرانی است عنوان داشت: برگزاری نشست‌های اینچنینی باعث می‌شود تا اولویت‌های کاری را بر اساس نیازهای مردم انتخاب کنیم.

وی با بیان اینکه استان گیلان آمادگی جذب و حمایت از سرمایه‌‌گذاران را دارد تصریح کرد: مدیران کل ادارات موظف هستند به شهرستان‌های استان گیلان سفرهای یک روزه داشته باشند و گزارش عملکردی را تز فعالیت شهرستان‌ها ارائه دهند.

استاندار گیلان با اشاره به تشکیل کارگروه گردشگری در استان گیلان گفت: آمادگی حمایت از طرح‌های روستایی که سبب اشتغالزایی می‌شود در استان وجود دارد زیرا این طرح‌ها حتی از پروژه‌های بزرگ نیز اهمیت بیشتری دارند.

سالاری با تاکید بر لزوم انجام اقدامات موثر در راستای ساماندهی رودخانه‌ها خاطرنشان کرد: باید هماهنگی‌های لازم در راستای مدیربت رودخانه‌ها و برداشت صحیح شن و ماسه از آنها صورت گیرد.

وی گردشگری را مهم‌ترین مسئله استان گیلان دانست و افزود: هدف‌گذاری‌های لازم برای ایجاد و ساخت ۵ هزار واحد بوم‌گردی انجام شده است که علاوه بر اشتغالزایی سبب جذب منابع و اعتبارات ملی نیز می‌شود.

Share