شهرام مومنی خبر داد:

۳ آتش سوزی در سه نقطه از شهر رشت تنها در ۲۴ ساعت گذشته

در ۲۴ ساعت گذشته ۳ مورد آتش سوزی منزل مسکونی و تجاری رخ داد که در مجموع ۱۱۵ آتش نشان و افسر ارشد آتش نشانی بهمراه ۳۳ دستگاه خودروی اطفایی به محل های حادثه جهت عملیات اطفا حضور یافتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در ۲۴ ساعت گذشته ۳ مورد آتش سوزی منزل مسکونی و تجاری رخ داد که در مجموع ۱۱۵ آتش نشان و افسر ارشد آتش نشانی بهمراه ۳۳ دستگاه خودروی اطفایی به محل های حادثه جهت عملیات اطفا حضور یافتند.

شهرام مومنی معاون عملیات سازمان آتش نشانی رشت در این باره گفت: آتش سوزی طبقه سوم آپارتمانی واقع در خیابان شهدا- فرهنگ و دین در ساعت ۱۶:۰۰ عصر روز گذشته ۲۵ دی ماه ۹۶ به مرکز ستاد فرماندهی ۱۲۵ آتش نشانی اعلام شد که سریعا ۳۹ آتش نشان بهمراه ۱۳ دستگاه خودروی اطفایی به محل حادثه شتافتند.

وی با بیان اینکه به محض حضورآتش نشانان شعله و دود از اتاق خواب منزل مسکونی درطبقه سوم آپارتمان مشاهده می شد، افزود: شدت شعله های آتش و وجود پرسیانا آتش را از طریق داکت و بالکن به پشت بام آپارتمان سرایت داد که ۳ گروه از آتش نشانان نسبت به اطفا و پیشگیری از گسترش آتش اقدام کردند.

وی با بیان اینکه در این آتش سوزی یک نفر از ناحیه دست، پا و صورت دچار سوختگی جزیی شد، افزود: علت حادثه در دست بررسی است و آتش نشانان پس از ایمن سازی و تخلیه کامل دود به ایستگاههای مربوطه بازگشتند.

وی در ادامه از آتش سوزی مغازه صافکاری در ساعت ۲۱:۵۸ دقیقه شب گذشته واقع در بلوار امام علی(ع)- روبروی شرکت نفت خبرداد و گفت: این حادثه بعلت اتصال در سیستم سیم کشی سه راهی متصل به بخاری برقی بود که در مجموع ۲۶ آتش نشان بهمراه ۷ دستگاه خودروهای اطفایی به محل حادثه اعزام شدند.

مومنی با اشاره به شدت شعله های آتش بواسطه وجود مواد قابل اشتعال همچون”رنگ-روغن و…” گفت: دو خودروی پرشیا و پراید مستقر در صافکاری نیز دچار سوختگی از ناحیه بدنه خودرو شدندکه آتش نشانان بوسیله تجهیزات تخصصی همچون کف نسبت به اطفا و پیشگیری از سرایت و گسترش آتش اقدام کردند.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی در ادامه به رخداد آتش سوزی در بامداد امروز خبر داد و گفت: تماس های مکرر شهروندان در ساعت ۳:۳۳ دقیقه صبح امروز ۲۶ دی ماه ۹۶ حکایت از آتش سوزی سهمگین در بلوار شهید افتخاری- ولکس را داشت که سریعا ۵۰ آتش نشان بهمراه ۱۳ دستگاه خودروی اطفایی به محل حادثه اعزام شدند.

وی با اشاره به شدت آتش سوزی و پیوستگی سقف های خانه و مغازه آن هم بدون هیچ گونه دیوار آتش بر، افزود: سریعا سه نقطه اطفایی بواسطه پیشروی آتش، شناسایی و نسبت به اطفای کامل اقدام شد.

مومنی علت حادثه را واژگونی بخاری برقی روشن در مجاورت فرش و مبل اعلام داشت و گفت: خوشبختانه با توجه به شدت آتش سوزی به کسی آسیب جانی نرسید.

وی در ادامه افزود: در این حادثه یکباب منزل مسکونی بطور کامل در آتش سوخت و به قسمتی از سقف سه باب منزل مسکونی و سه باب مغازه آسیب رسید.

Share