استقبال گسترده مردم از بلیط جام جهانی 2018

۱۴ هزار و ۵۰۰ بلیت، ۴ ساعته تمام شد!

فدراسیون فوتبال روز گذشته، بلیت‌های جام جهانی‌ را از طریق سایت رسمی خود به فروش رساند‌؛ از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر تمام بلیت‌ها به فروش رفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا روزنامه خبرورزشی نوشت: هجوم آژانس‌های مسافرتی و همین‌طور طرفداران فوتبال باعث شد سایت فدراسیون فوتبال مختل شود و دسترسی به آن برای دقایقی امکانپذیر نباشد. استقبال از فروش بلیت‌ها فوق‌‌العاده بود و در کمتر از ۴ ساعت به طور کامل به فروش رفت. سهمیه‌ای که فیفا در اختیار فدراسیون فوتبال ایران قرار داد، ۱۴ هزار و ۵۰۰ بلیت بود. این بلیت‌ها هم تنها شامل سه بازی مقدماتی ایران مقابل مراکش، اسپانیا و پرتغال بود. تا ساعت ۱۰ صبح چیزی حدود ۱۱ هزار هوادار برای خرید بلیت ثبت نام کردند. با وجود مختل شدن کار سایت، هواداران توانستند در یک ساعت آخر هم سایر بلیت‌های باقی مانده را خریداری کنند.

قیمت بلیت‌ها هم در سایت فدراسیون بین ۱۵۰ تا ۲۳۰ یورو اعلام شد، این یعنی کسانی می‌توانند به روسیه بروند و بازی‌ها را از نزدیک تماشا کنند که از تمکن مالی خوبی برخوردار هستند. قیمت بلیت در واقع از ۷۶۸ هزار تومان آغاز می‌شود و به یک میلیون و ۱۷۷ هزار تومان می‌رسد؛ یعنی فردی که بخواهد ارزان‌ترین بلیت را برای سه بازی مقدماتی بخرد باید ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان پرداخت کند، فردی هم که گران‌ترین بلیت را بخواهد باید ۳ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان بپردازد.

به گفته مسئولان فدراسیون فوتبال این بلیت‌هایی که در اختیار هواداران قرار گرفت، بلیت‌های ارزان است و در واقع ارزان‌ترین بلیت‌های جام جهانی‌ به حساب می‌‌آید. طبق پیش‌بینی‌ها در بازار سیاه، قیمت بلیت‌ها تا هزار یورو بالا می‌رود. بعضی از هواداران که امکان خرید بلیت از ایران را ندارند، مجبورند در روسیه و جلوی استادیوم آن را تهیه کنند و معمولاً پول‌هایی چند برابر می‌دهند. در برزیل دقیقاً این اتفاق افتاد. طرفداران برزیلی که تعداد زیادی از بلیت‌ها را در اختیار داشتند با قیمت‌های گزاف آنها را به فروش رساندند. بی‌شک در روسیه هم این اتفاق می‌افتد.

بدین ترتیب تنها ۱۴ هزار و ۵۰۰ تماشاگر طبق آمار بلیت‌فروشی از ایران به روسیه می‌روند و خیلی از هواداران هم از نقاط مختلف اروپا عازم روسیه می‌شوند. ایرانی‌های زیادی هم در این کشور زندگی می‌کنند و قطعاً جمع زدن این طرفداران نشان می‌دهد ایران یکی از پرتماشاگرترین جام جهانی‌های خود را سپری خواهد کرد.

Share