آیت‌الله موحدی کرمانی

گناه نکنیم تا زمین‌لرزه تمام شود | آقای ترامپ خیلی احمقی | خدا مسئولین را از خواب بیدار کند

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در سخنان خود در مورد وضعیت آلودگی هوا،‌ زلزله، اقدام اخیر ترامپ در مورد قدس، وضعیت یمن و غیره پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران ۶ دی ولادت امام حسن عسگری(ع)  و ۸ دی وفات حضرت معصومه (س) را تبریک و تسلیت گفت و اظهار کرد: روز ۵ دی ماه که چند روز پیش بود روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی نام داشت، عجیب است این روز چقدر با وضع امروز ما متناسب است، مردم روزهای تلخی را به مناسبت زلزله و هوای آلوده در این ایام پشت سر گذاشتند، زلزله‌های متعدد و پی در پی واقعا فاجعه است.

وی تصریح کرد: یک فرد ظاهربین می‌گوید، این یکی از عوارض زمین و خلاء‌های داخل زمین و خارج شدن گازها و بخارها و … است، این را قبول داریم اما تمام این حوادث ظاهری یک علت اصلی معنوی هم دارد. اگر در زمین زلزله اتفاق می‌افتد این گناهان روی زمین است که زمین را می‌لرزاند، خداوند برای بندگانش غیر از خیر چیزی نمی‌خواهد و خودش فرموده کار خوب یا بد به خودتان برمی‌گردد.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین بیان کرد: این گناهانی که روی زمین اتفاق می‌افتد، زمین را می‌لرزاند و این دامن‌های آلوده، این تجاوز حرام، این خوردن به ناحق بیت‌المال، این تصرفات غلطی که در اموال عمومی می‌شود، این دروغ‌ها و اهانت‌ها، این غفلت‌ها و بی‌توجهی‌ها به مردم که بار مسوولان در این زمینه بسیار سنگین است و بی‌توجهی به حال محرومان گناه بزرگی است و این رواج ربا در بانک‌ها و غیره این‌هاست که زمین را می‌لرزاند.

موحدی کرمانی تاکید کرد: بر مردم رحم کنیم، گناه نکنیم لرزه زمین تمام می‌شود. اگر مردم پاک باشند، تقوا داشته باشند برکاتی از زمین و آسمان به روی آن‌ها گشوده می‌شود. خدا برای مردم غیر از خوبی هیچ چیزی نمی‌خواهد، اگر مردم خوب باشند زندگی‌شان در دنیا هم بهشت می‌شود و اگر ستم کنند، آبروی یکدیگر را ببرند، بر هم رحم نکنند و مسوول به وظیفه و مسوولیتش عمل نکند بله زمین می‌لرزد.

وی در ادامه اظهار کرد: بله زمین عوامل طبیعی دارد، اما ریشه آن در عوامل معنوی هم است، در خیلی از کشورها مشکل زلزله را حل کرده‌اند، در کشوری مانند ژاپن مرتب زمین می‌لرزد، اما آسیبی به مردم نمی‌رسد. چرا این تکنولوژی را نمی‌گیریم، اگر نداریم از آن‌ها که در اختیارشان است به هر قیمتی بگیریم بالاخره تکنولوژی دارند که میزان  خسارت‌ها را به صفر رسانده‌اند،‌ باید به هر قیمیتی است به دست آوریم ولو به این قیمت باشد که این‌هایی که حقوق چنین و چنان دارند، حقوق کمتر بگیرند، ۱۷ میلیون بشود ۱۲ میلیون و با این پول تکنولوژی را بخریم تا جلوی زلزله را بگیریم.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین با اشاره به مساله آلودگی هوا گفت: هوای آلوده یک فاجعه بود، هنوز هم متاسفانه هست. این هوای آلوده عده‌ای را بیمار کرده و عده‌ای را به مرگ کشانده، مردم از شهرهای آلوده فرار کرده‌اند، این سخن که برخی می‌گویند در دهلی، پکن و مکزیکوسیتی هم مانند ما هستند، این نشد سخن، نه افتخار است نه عذر موجه است. در همین پکن که اسم می‌برند طبق اطلاعات موثقی که به دست آوردیم در هر محله دستگاه‌هایی به نام برج‌های هوا گذاشته و هوای آلوده را گرفته و هوای سالم را وارد می‌کنند، ذراتی هم که می‌گیرند به محصولات ارزشمند تبدیل می‌کنند.

موحدی کرمانی ادامه داد: در هر ساعت ۳۰ هزار مترمربع تصفیه می‌کنند، در ماه هشتم سال ۲۰۰۸ میلادی که قرار بود المپیک در چین برگزار شود، از اول سال هفته‌ای یک‌بار باران مصنوعی در روزهای جمعه داشتند، چرا جمعه؟ برای این‌که یک‌شنبه که مردم تعطیل هستند هوای تمیزی داشته باشند و حتی نزدیک به برنامه المپیک در سال ۲۰۰۸ یک روز در میان این باران وجود داشت و هوا تمیز می‌شد، بله درست است در صنعت عقب هستیم آن هم از  مظالم  پهلوی پدر و پسر، اما بالاخره ۴۰ سال است انقلاب کردیم وقت کمی نیست.

وی افزود: قرآن می‌گوید می‌خواهیم شما الگو باشید، شما ملت مسلمان و شیعه، شما کشور اسلامی. حالا بیگانه و کفار برای ما الگو شدند. تازه چین نه تنها برای این مساله بلکه برای فضای آلوده مجازی هم فکر کردند، فیلتر قرار دادند تا فکری که مخالف نظام آنهاست وارد مغز مردم چین نشود. اما ببینید چند روز قبل رهبری در مورد فضای مجازی چه گفتند فرمودند امروز در فضای مجازی هزاران توپخانه در حال شلیک به سمت ملت ایران است. حالا که وضع این است، این شد حرف که بگویند فضای مجازی را  آزاد بگذاریم تا هر حرف غلط و هر فکر مسمومی اجازه پیدا کند وارد مغزها شود این چه تفکری است. خدا ان شالله مسوولان ما را از خواب بیدار کند.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا گفت: به نظرم ترامپ در حال سقوط است این آقا تعادل فکری و روانی ندارد، مخصوصا این حرکت اخیرش اقدام ننگین و مفتضحانه‌اش در مورد قدس که فریاد سازمان ملل را بلند کرد و سازمان ملل او را محکوم کرد، علاوه بر این که متحدانش در اروپا و سایر کشورها اینچنین کردند. اینک هم که قصد خانه خدا را کرده و به جنگ خدا آمده؛ آقای ترامپ خیلی خوابی نه! خیلی احمقی.

موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: ترامپ به حماقت مسوولان قبلی آمریکا اعتراف کرد، می‌گوید احمقانه ۷ تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کردیم این جمله را با انتقاد از سیاست خارجی و سیاست داخلی دولت‌های قبلی گفت، ۷ تریلیون دلار کم نیست به ناحق خرج کردند تا ضربه بزنند به بشریت، اسلام و ایران اما نتوانستند هیچ غلطی کنند. من به ترامپ می‌گویم خوب است خودت هم بیدار شوی و فکر کنی. خودت هم احمق هستی و مرتب کارهای احمقانه می‌کنی به همین تصمیمی که در مورد قدس گرفتی بیشتر فکر کن، قدس صاحب دارد صاحب این خانه خداست، ابرهه خواست به کعبه ضربه بزند نابود شد، یزید منجنیق گذاشت تا کعبه را سنگ بار کند هنوز شروع نشده خبر آمد یزید به درک رفت، حالا تو هم تصمیم گرفتی در مورد اولین قبله مسلمین این کار را  انجام دهی، مطمئن باش که نابود خواهی شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: بر اساس گزارش صلیب سرخ مردم مظلوم  یمن از گرسنگی در حال مرگ هستند، این سخن صلیب سرخ است می‌گوید از هر ۱۰ نفر که در یمن هستند ۶ نفر به سختی می‌توانند چیزی برای خوردن پیدا کنند.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: عربستان صعودی که دم از اسلام و قرآن می‌زند، حیا کند، خونریزی و آدم‌کشی بس است، قدری تجدیدنظر کرده و فکر کند واقعا مسلمان است و این اندازه مسلمان می‌کشد. این عربستان مدعی اسلامیت، حمام خون راه انداخته و این‌طور جنایت می‌کند و آمریکا و اسرائیل از او حمایت می‌کنند.

موحدی کرمانی همچنین با اشاره به اظهارات گستاخانه وزیر خارجه بحرین گفت: وزیر خارجه بحرین جسارتی به ایران کرد که به نظر بنده او حقیرتر و پست‌تر از آن است که در تریبون نماز جمعه اسم او برده شود، جواب ابلهان خموشی است.

وی در ادامه با اشاره به سالروز ۹ دی ابراز کرد: فقط یک جمله بگویم، چها که نکردند، حرکتی به وجود آوردند و در این حرکت چه اتفاقاتی که نیفتاد، چقدر به ماه رمضان بی‌احترامی شد، روزه خواری آشکارا انجام گرفت، به تمثال مبارک امام (ره) توهین شد، به عاشورا اهانت شد، به خون مقدس امام حسین (ع) اهانت شد، خوب بود حیا می‌کردید، یهودی و نصرانی در عاشورا شرکت می‌کنند، اما شما در ایران اسلامی چه کردید چه جنایتی کردید خدا اگر از شما بگذرد از اهانتی که به امام حسین (ع) کردید نخواهد گذشت.

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: شما کور بودید، کر بودید، ندیدید آمریکا مردم را تشویق می‌کند تا به خیابان‌ها بیایند، دشمن ایران کار شما را تشویق می‌کند، اسرائیل تشویق می‌کند، اگر مدعی هستید این‌ها مربوط به ما نیست چرا خودتان را کنار نکشیدید، مردم را  تشویق هم کردید، ضربه‌ای که به ایران زدید کمتر نمونه‌ای در تاریخ ما دارد، بالاخره نمی‌دانم خدا از شما بگذرد مردم از شما نمی‌گذرند، خدا این کشور را از خطر شما و امثال شما حفظ کند.

وی در پایان با تاکید بر توجه به تقوا اظهار کرد: تا می‌توانید تقوا را رعایت کنید هرچه در توان دارید مصروف تقوا کنید،‌ خود را به گناه آلوده نکنید، گناه انسانیت انسان را ضایع می‌کند و انسان را از حد حیوانات هم پائین می‌آورد.

Share