آیت‌الله رمضانی:

گران کردن اجناس زندگی روزمره مردم را با مشکل روبه‌رو می‌کند

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: گران کردن اجناس شاید برای عده‌ای مشکل ایجاد نکند اما برای بعضی از مردم مشکلات جدی ایجاد می‌کند و زندگی روزمره آن‌ها را با مشکل روبه‌رو می‌کند و می‌تواند مشکلات اجتماعی زیادی ازجمله طلاق و فساد را به همراه داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، آیت‌الله رضا رمضانی در کارگاه آموزشی شبکه روشنگری سپاه قدس گیلان با بیان اینکه اگر دین و قرآن در متن زندگی مردم وجود نداشته باشد  از تبلیغی که بر عهده ما است خیلی عقب هستیم اظهار کرد: در سبک زندگی باید به مبانی توجه کنیم زیرا سبک به آن امور عملی اشاره می‌شود و هر کاری بر اساس یک مبانی است که باید آموزش داده شود.

وی با اشاره به اینکه در اسلام هر آنچه به سبک زندگی مربوط است باید مطالعه شود گفت: مسائل خارج از خانواده در سبک زندگی اثرگذار است و اقتصاد در کیفیت و کمیت سبک زندگی تأثیر دارد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان رابطه بین دنیا و آخرت افزود: خیلی‌ها این رابطه را هنوز متوجه نشده‌اند و این باعث مشکلاتی در زندگی آن‌ها شده درحالی‌که در نهج‌البلاغه بسیار به این موضوع اشاره‌شده است.

رمضانی با اشاره به اینکه بعضی‌ها تمام زندگی را در این دنیا می‌دانند تصریح کرد: نقش معاد در دنیای اسلام نقش برجسته است و انسان باید حضور خدا را در زندگی احساس کند.

وی در اسلام طلاق به‌عنوان آخرین گزینه است بیان کرد: امروزه سبک زندگی به‌گونه‌ای شده که طلاق جزء گزینه‌های اول است درحالی‌که درگذشته ازدواج‌ها با کمترین امکانات شروع شد و هیچ مشکلی هم در خانواده وجود نداشت.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با بیان اینکه در بعضی از استان‌ها مواد مخدر و طلاق جزء اولین آسیب‌ها است خاطرنشان کرد: درگذشته در کل کشور چند طلاق بیشتر نداشتیم اما امروزه جزء مشکلات اصلی است پس باید نگاه‌ها را در زندگی تغییر دهیم و ابتدا از خود شروع و سپس در جامعه ترویج دهیم.

رمضانی با بیان اینکه از علم باید برای آسایش انسان‌ها استفاده کرد گفت: اگر علم شرایط آسایش انسان را فراهم کند، اسلام هیچ مخالفتی ندارد و داستان تناقض دین و علم یک داستان کهنه است که در اسلام جایی ندارد و مربوط به مسیحیت است.

وی با اشاره به اینکه انسان موجود دو ساحتی است افزود: یک ساحت به حیات و دیگری بعد روح است که اصلیت و فرعیت باید جایگزین شود در بحث  ساحت باید اصلیت و فرعیت انسان مشخص شود و اصلیت باروح و جنبه‌های معنوی است و اصلیت شخصیت انسان است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر روح انسان به‌واسطه بدن مدیریت شود مشکلات زیادی به وجود می‌آورد تصریح کرد: مشکلات زن و مرد و منجر شدن به طلاق از همین موضوع نشأت می‌گیرد.

رمضانی با بیان اینکه مصرف قرص‌های روان‌گردان زیاد است گفت: دریکی از شهرهای آلمان ۷۰ درصد لائیک شده‌اند و هیچ‌چیزی را قبول ندارند، قطعاً از آزادی مطلق یک روزی خسته می‌شوند و بدترین آسیب در جامعه انسانی بی‌هویتی است.

وی با اشاره به اینکه سبک زندگی اسلامی و ایرانی با سبک زندگی مسئولان بی‌ارتباط نیست خاطرنشان کرد: مردم با دین حاکمیت ارتباط دارند و آن‌هایی که می‌خواهند برای مردم خدمت کنند باید سبک زندگی مرتبط داشته باشند.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با بیان اینکه پیامبر با فقرا هم‌نشین بود افزود: گران کردن اجناس شاید برای عده‌ای مشکل ایجاد نکند اما برای بعضی از مردم مشکلات جدی ایجاد می‌کند وزندگی روزمره آن‌ها را با مشکل روبه‌رو می‌کند و می‌تواند مشکلات اجتماعی زیادی ازجمله طلاق و فساد را به همراه داشته باشد، اگر مشکلات اجتماعی در جامعه زیاد شود معاد مردم مورد خدشه قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه نباید در ادارات ما رفتار ارباب‌رعیتی وجود داشته باشد گفت: بسیاری از کشورهای غربی علیرغم تبلیغات کمتر در حوزه اخلاق و معرفت، در این زمینه بهتر عمل می‌کنند.

Share