نماینده مردم رشت در مجلس:

ورود به‌موقع احزاب در هدایت قانونی اعتراضات مردمی مانع اغتشاش می‌شد

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس معتقد است جریانات و احزاب سیاسی با برگزاری تجمع قانونی می‌توانستند زودتر صدای مردم را به مسئولان برسانند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به نقشی که احزاب و جریانات سیاسی می توانند در نحوه ساماندهی بهاعتراضات مردمی داشته باشند، گفت: طبق اصل ۲۷ قانون اساسی باید اجازه تجمع قانونی از سوی وزارت کشور داده می شد تا وضعیت به جایی نرسد که مأموران امنیتی و انتظامی ناچار به ورود شوند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس به اهمیت هدایت احزاب و جریانات سیاسی زمانی که مردم دغدغه و گلایه دارند اشاره و تصریح کرد: اگر احزاب قوی داشتیم می توانستند خیلی زودتر مسئولیت هدایت اعتراضات مردمی را برعهده بگیرند اما در حال حاضر بعد از به انحراف کشیده شدن موج اعتراضات، در گوشه ای نشسته و نصیحت می کنند.

وی افزود: عده ای تصور می کنند باید به کف خیابان بیایند و اعتراض کنند تا به خواسته خود و حق و حقوقشان برسند و شیوه درست اعتراض را بلد نیستند لذا این وظیفه احزاب و جریانات سیاسی بود که آنها را با مجوز سازماندهی کرده و به اعتراض در فضای آرام هدایت کنند.

جعفرزاده ایمن آبادی ادامه داد: متأسفانه احزاب کارکرد درستی ندارند و به همان ظهور و بروز انتخاباتی خود بسنده کرده اند در حالی که باید در تمام روزهای سال در کنار مردم باشند و بینش سیاسی آنها را افزایش دهند.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اگر احزاب به موقع وارد می شدند معترضان واقعی از اغتشاشگران جدا می شدند و تکلیف معاندان که نیت ناپاک دارند مشخص می شد که البته در این راستا نیاز به همکاری وزارت کشور نیز در اعطای مجوز برای برگزاری اعتراضات در فضای مناسب وجود داشت.

 

Share