موج اعتراضات از تهران آغاز شد نه مشهد

واکنش آیت الله علم‌الهدی به دخالتش در ایجاد اغتشاشات اخیر

آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد در نامه‌ای به دبیر شورای عالی امنیت ملی مبنی بر شایعاتی دخالت ایشان در ایجاد اغتشاشات اخیر نامه ای نوشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله سید احمد علم الهدی با ارسال نامه ای به دبیر شورای عالی امنیت ملی خواستار ریشه یابی دقیق حوادث اخیر مشهد شد.

در این نامه آمده است: به استحضار می رساند مدتی بعد از تجمع اعتراض آمیز تنی چند از مردم در ۷ دی‌ماه ۹۶ در میدان شهدای شهر مقدس مشهد و اغتشاشات در قالب آن از بعضی که بعضا افراد مسئول در نظام هستند اتهاماتی مبنی بر نقش اینجانب در این ماجرا اظهار شد.

در سال های اخیر و در پی سوء مدیریت مسئولان ذیربط بر فضای رسانه ای کشور بارها آماج اتهامات واهی و تخریب شخصیت قرار گرفتم که در راستای اهداف اسلام و انقلاب باکی نداشته و ندارم. لکن مورد اخیر با هدف تشویش اذهان عمومی و گمراه ساختن افکار مردم از حقایقی است که امروز بر ملت مسلمان ایران می‌گذرد و لذا وظیفه خود می دانم نکاتی را به جهت توجه و تظلم به حضرتعالی که نماینده مقام معظم رهبری در بالاترین نهاد امنیتی کشور هستید عرض کنم.

۱. برخی شخصیت های سیاسی با سکنا در فضای رقابت های انتخاباتی تلاش می‌کنند اینگونه القاء کنند که شروع این تحرکات از مشهد بوده است. در حالیکه شواهد متعددی وجود دارد که این موج اعتراضات از تهران آغاز شد و اخیرا مقام عالی دادستان کل کشور نیز به آن اذعان کرد.

۲. اینجانب در روز این تجمعات در سفر سبزوار بودم و به محض بازگشت با استفسار از استاندار محترم خراسان رضوی و مسئولین امنیتی و انتظامی استان گزارشاتی دریافت کردم که کاملا منطبق بر بیانات مقام معظم رهبری در ۱۹ دی بود و برای همه فصل الخطاب قرار گرفت.

۳. شاید بعضی در این روزها بجای ریشه یابی این تجمعات و اعتراضات و حل آن ها نسبت به سند سازی در جهت اهداف سیاسی حزب یا جریان سیاسی خود مشغول باشند که لازم است آن نهاد عالی امنیتی بطور دقیق نسبت به ریشه ها و عوامل اغتشاشات هفتم دیماه مشهد تحقیق و تفحص نموده و به ملت شریف ایران گزارش دهد.

Share