برای دستیابی کمیته پزشکی هیات فوتبال گیلان به گرید D آسیا؛

هیات فوتبال گیلان دارای کلینیک پزشکی می شود

برای دستیابی کمیته پزشکی هیات فوتبال گیلان به گرید D آسیا، اقدامات و پیگیری های لازم جهت احداث و تجهیز کلینیک اختصاصی پزشکی هیات فوتبال استان گیلان در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه ای صبح امروز به ریاست الماسخاله رییس هیات فوتبال گیلان، فرزاد سیری دبیر هیات فوتبال، دکتر حق شناس مسوول کمیته پزشکی این هیات، محمد علی نیا مسوول مالی و پشتیبانی و علیرضا وهابی مسوول روابط عمومی برگزار و ابعاد و الزامات راه اندازی کلینیک کمیته پزشکی این هیات مورد بررسی، بحث و تبادل نظرقرار گرفت.

در پایان مقرر گردید برای دستیابی کمیته پزشکی هیات فوتبال گیلان به گرید D آسیا که شامل داشتن اتاق مجهز دوپینگ،آموزش جلوگیری از اعتیاد و دوپینگ، احیا قلبی عروقی، تعیین بیمارستان مرجع و همچنین کلینیک معاینات اولیه پزشکی می باشد، از همین امروز اقدامات و پیگیری های لازم جهت احداث و تجهیز کلینیک اختصاصی پزشکی در دستور کار قرار گیرد و بزودی با حضور مسوولین فدارسیون فوتبال شاهد افتتاح این کلینیک باشیم.

در حال حاضر تنها ۳۳ کشور در دنیا مجوز مراکز پزشکی ‏فیفا را دارند. مرکز ارزیابی های پزشکی و بازتوانی فوتبال ایران (ایفمارک ) که داری گرید A می باشد در سال ۹۵ موفق به اخذ این مجوز شده است.

ایران به همراه ژاپن و قطر نیز دارای مراکز مورد تایید فیفا (ایفمارک) هستند.

Share