امام جمعه موقت رشت

نظام و ولایت خط قرمز مردم است | مطالبات اقتصادی مردم بحق است

امام جمعه موقت رشت، با بیان اینکه مسئولان از قدرت خود باید برای خدمت به مردم استفاده کنند، گفت: امام خمینی(ره) خود را خادم ملت می دانست و مسئولان باید ایشان را الگوی عمل خود قرار دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام والمسلمین یوسف صدیق عربانی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با اشاره به جایگاه علم و دانش در ادیان الهی به ویژه دین مبین اسلام، اظهار کرد: علم در زندگی بشریت بسیار تاثیرگذار است و اهل بیت(ع) از علم الهی برخوردار بودند.

وی با بیان اینکه عالمان مقام بالایی دارند، تصریح کرد: براساس آیات و روایات، دانایان با نادانان برابر نیستند، اما عالم فاسد و جاهل جاهد موجب گمراهی انسان می شود.

امام جمعه موقت رشت، با بیان اینکه علم وسیله ای برای رسیدن به کمال انسانی است، افزود: متاسفانه برخی از علم و دانش برای نابودی بشریت استفاده می کنند و با تولید سلاح در خدمت آمریکا و صهیونیسم هستند.

این کارشناس دینی، کسب روزی حلال را عبادت دانست و عنوان کرد: اگر انسان از راه حلال کسب درآمد کند و مال فراوان داشته باشد، اشکالی ندارد، اما نباید فقرا و نیازمندان را فراموش کنیم. کسی که مال و ثروت دارد، اما خمس و زکات پرداخت نمی کند، بداند که هیچ بهره ای از مالش نبرده است.

حجت الاسلام صدیق عربانی، دارندگی را یک آزمون الهی دانست و گفت: خداوند به وسیله مال و دارایی انسان را امتحان می کند تا ببیند آیا این انسان انفاق می کند و دست محرومان را می گیرد؟ لذا دارندگی نباید انسان را از یاد خدا غافل کند و موجب گناه شود.

وی با بیان اینکه برخی داشتن ثروت زیاد را و برخی دستیابی به قدرت سیاسی را عامل خوشبختی می‌دانند، اضافه کرد: مسئولان از قدرت خود باید برای خدمت به مردم استفاده کنند، زیرا امام خمینی(ره) خود را خادم ملت می دانست و مسئولان باید ایشان را الگوی عمل خود قرار دهند.

امام جمعه موقت رشت، با بیان اینکه مقام معظم رهبری در دیدار هزاران نفر از مردم قم با ایشان به فتنه دشمنان اشاره کردند، متذکر شد: دشمنان در حوادث اخیر به دنبال ضربه زدن به نظام بودند، اما مردم با حضور به موقع خود اجازه گستاخی به دشمنان را ندادند.

حجت الاسلام صدیق عربانی، با اشاره به نمایان شدن چهره واقعی دشمنان در حوادث و اغتشاشات اخیر، گفت: معترضان وقتی حضور اغتشاشگران را در جمع خود دیدند، خیلی زود راهشان را از آنان جدا کردند و فریب گزافه گویی های دشمن را نخوردند.

وی نظام و ولایت را خط قرمز مردم دانست و اضافه کرد: دشمنان با اصل نظام ما مشکل دارند و می خواهند که انقلاب اسلامی نباشد، اما همه دشمنان و در راس آنها آمریکایی ها بدانند که این مردم در دهه ۵۰ شما را از ایران بیرون کرده و امروز جایی در منطقه ندارید و لذا اجازه نخواهند داد به اهداف شوم خود برسید.

حجت الاسلام صدیق عربانی، از مسئولان خواست به درد دل مردم برسند و خاطرنشان کرد: مطالبات اقتصادی مردم بحق است و مسئولان وظیفه دارند دردهای جامعه را درمان کنند. البته از مردم نیز می خواهیم به حرف های بی سند در فضای مجازی توجه نداشته باشند.

Share