جهانگیری در جلسه شورای اداری استان البرز:

نجفی بعنوان قوی‌ترین استاندار کشور برای استانداری البرز منصوب شد

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه دکتر نجفی به طور قطع سرعت توسعه البرز را افزایش می دهد و بعنوان قوی ترین استاندار کشور برای پست استاندار البرز منصوب شد گفت: طی ماه های اخیر اقدامات بزرگ و قابل توجهی در حوزه تسهیل و رفع موانع تولید در البرز صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسحاق جهانگیری عصر امروز (شنبه) در جلسه شورای اداری استان البرز با اشاره به بهمن ماه و اینکه این ماه یادآور پیروزی انقلاب اسلامی است اظهار داشت: این روزها یادآور روزهای مهم و سرنوشت سازی است که در سال ۵۷ به وقوع پیوست و انقلاب اسلامی بعد از دوران طولانی مبارزات به پیروزی رسید.

وی افزود: این روزها شرایط کشور ایجاب می کند که اتفاقات رخ داده را مرور کنیم و به دستاوردهای کشور و عواملی که باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد و در طی ۳۹ سال علیرغم دشمنی های فراوان انقلاب اسلامی پابرجا ماند بیندیشیم.

جهانگیری اضافه کرد: زمانی که جنگ آغاز شد مدیران کشور مدیرانی با تجربه اندک در حوزه مدیریت بودند و هنوز خیلی از نهادهای داخل کشور شکل نگرفته بود اما با این وجود موفق شدیم جنگ تحمیلی را که یک طرف آن همه قدرت های بزرگ دنیا بودند و پول و امکانات به صدام می دادند پیروز شویم با وجود آنکه هیچ کشوری حاضر نبود حتی یک قطعه از تجهیزات مورد نیاز را به ما بدهند.

معاون اول رییس جمهور مسئله بیکاری را از دغدغه های اصلی مردم کشور برشمرد و خاطر نشان کرد: در اقتصاد کشور اتفاقاتی در سالهای گذشته رخ داد که قدرت خرید مردم را کاهش داد و این موضوع هنوز جبران نشده و مردم هنوز نتوانسته اند به قدرت خرید پیش از اتفاقات بازگردند و حق دارند که اعتراض کنند و بر سر من بعنوان یک مسئول فریاد بزنند.

وی همچنین با اشاره به مسائل و مشکلات طبیعی نظیر بحران آب و خشکسالی گفت: مسئله آب به یک مسئله جدی تبدیل شده و اگر به فکر ایران و مردم هستیم باید برای مسئله بحران آب فکری بکنیم.

جهانگیری به آلایندگی هوا به خصوص در فصل پاییز و زمستان اشاره و خاطر نشان کرد: با آلودگی هوا ناچار هستیم محدودیت های ترافیکی اعمال کنیم و این در حالی است که راضی نیستیم که مردم در محدودیت قرار بگیرند اما مسئله آلایندگی به سلامت مردم مرتبط است و به هیچ وجه حق نداریم مسائلی را که با سلامت مردم ارتباط دارد از آنان پنهان کنیم.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به وضعیت نامناسب هوای شهر اهواز گفت: روز گذشته وضعیت هوا برای مردم این شهر نامناسب شد و همه ما ناراحت شدیم. همین وضعیت در استان سیستان و بلوچستان و زابل نیز وجود دارد .

وی ادامه داد: مجموعه چالش هایی پیش روی ما وجود دارد که بخشی از آنها مسائل طبیعی نظیر زلزله است اما باید بدانیم که این مسائل غیرقابل حل نیستند و بحران آب، آلایندگی هوا و زلزله هر کدام راهکارهایی دارد و راهکار مقابله با زلزله مستحکم سازی خانه ها است.

جهانگیری خاطر نشان کرد: عده ای در کشور تلاش وسیعی دارند تا آینده را برای مردم تیره و تار نشان دهند و بذر یأس و ناامیدی نسبت به آَینده نظام و مملکت را در کشور توسعه می دهند و در این میان متاسفانه برخی رسانه ها و چهره های سیاسی نیز نقش دارند که این کار از گناهان بزرگ است زیرا که این انقلاب ثمره خون شهیدان است و آسان بدست نیامده است.

معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: اگر شهدا نبودند همان سال اول شروع جنگ رژیم بعث بخش زیادی از کشور را به تصرف خود در می آورد اما عده ای مردانگی کردند و خون خود را ایثار کردند تا انقلاب اسلامی حفظ شود

وی تصریح کرد: به خاطر دعواهای سیاسی نباید مردم را نسبت به آینده کشور مایوس کنیم . ایران بیش از نیازهای خود ظرفیت دارد و اگر فضای کشور مناسب باشد سرمایه گذاران خارجی صف می کشند و سرمایه گذاری در کشور رونق پیدا می کند.

جهانگیری خاطر نشان کرد: متاسفانه عده ای حاضرند به خاطر اینکه سرمایه گذاری در میادین مشترک به نام دولت تدبیر و امید رقم نخورد، مانع از حضور سرمایه گذاران شوند به قیمت آنکه طرف مقابل از این منابع برداشت کند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به بازدیدهای خود از برخی واحدهای تولیدی در استان البرز گفت: یکی از این واحدها کارخانه صنایع غذایی بود که انصافا در اشل یک واحد مدرن صنعتی در سطح جهانی فعالیت داشت. شرکت داروسازی سیناژن نیز شرکتی موفق است که جوانانی که در این شرکت مشغول بکار هستند هر کدام به منزله سرمایه ای برای کشوراند.

وی افزود: شرکت سیناژن موفق شده است استانداردهای جهانی را در تولید دارو کسب کند و تاییدیه اروپا را دریافت کند.

جهانگیری تصریح کرد: نیروی انسانی جوان کشور که امروز دغدغه بیکاری آنان را داریم اگر فرصت برایشان مهیا شود هر کدام می توانند به یک کارآفرین بزرگ تبدیل گردند.

معاون اول رییس جمهور گفت: مردم ایران مردمی خوب و آگاه هستند که همگی دوستدار رهبری اند و وقتی که چنین انسجامی در کشور وجود دارد قادر خواهیم بود از چالش های پیش رو عبور کنیم.

وی افزود: خدمت بزرگی که باید برای کشور انجام شود این است که امید و نشاط را به جامعه تزریق کنیم و به جای حرف های منفی سخنان مثبت بگوییم و نیمه پر لیوان را به مردم نشان دهیم. در این شرایط است که کارآمدی نظام نمایش داده می شود.

جهانگیری با بیان اینکه باید مسائل نسل جدید را درک کنیم و از طریق گفتگو به تفاهم برسیم، خاطر نشان کرد: اگر انسجام و وحدت و یکپارچگی داشته باشیم مردم به دولت اعتماد خواهند کرد و شاهد دستاوردهای مثبتی در کشور خواهیم بود.

معاون اول رییس جمهور مبارزه با فقر را از جهت گیری های دولت برشمرد و با تاکید بر اینکه باید بصورت جدی با فقر خشن در جامعه مبارزه کنیم افزود: دولت سال آینده رقم هایی را اعلام خواهد کرد تا هر کس در هر جای کشور کمتر از این میزان دریافتی دارد مراجعه کرده و کسری آن را از دولت دریافت کند و این اقدام در مسیر همان رویکردی است که می خواهیم هیچ کس در کشور سر گرسنه بر زمین نگذارد.

وی با اشاره به اینکه مسئله قیمت ها دغدغه این دولت است گفت: در دولت یازدهم تورم از ۴۰ درصد به ۱۰ درصد کاهش یافت که اتفاق بزرگی است و این مطالبه رهبری و تاکید رییس جمهور و خواست مردم است که قیمت ها افزایش پیدا نکند.

جهانگیری با بیان اینکه به اندازه کافی ذخایر در انبارها وجود دارد گفت: نخواهیم گذاشت قیمت ها در شب عید افزایش پیدا کند البته ممکن است بخاطر برخی مسائل طبیعی و غیرطبیعی نوسان قیمت در بعضی از کالاها وجود داشته باشد.

معاون ول رییس جمهور در ادامه به کارنامه موفق استاندار البرز اشاره کرد و گفت: تهران و البرز به خاطر اشتراکات فراوان نیاز به هماهنگی بیشتر برای حل مشکلات دارند و با نظر رییس جمهور آقای نجفی به استانداری البرز منصوب شدند تا سرعت توسعه استان بیش از پیش شود.

وی ادامه داد: انسجام میان مدیران استان و نمایندگان استان در مجلس و دستگاه قضا می تواند توسعه استان را تسریع کند.

جهانگیری در خاتمه با تاکید بر ظرفیت ها و استعدادهای بی نظیر استان البرز اظهار داشت: مدیران باید با روحیه و جسارت فراوان برای حل مسائل و پیشرفت راهکار طراحی کنند.

در این جلسه استاندار البرز و مدیران این استان گزارشی از وضعیت استان در بخش های مختلف ارائه کردند و نظرات خود را مطرح کردند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز بعنوان وزیر معین اقتصاد مقاومتی در استان البرز چالش ها و تنگناهای اصلی استان را برشمرد و ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته پیشنهاداتی برای حل مسائل استان البرز ارائه کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت های استان البرز در بخش صنعت گفت: دولت در تلاش است تا واحدهای صنعتی بالای ۵۰ درصد پیشرفت را هر چه زودتر تکمیل کند تا شاهد اشتغالزایی در این استان باشیم.

Share