معاون خدمات شهر شهرداری رشت

نباید برف را دست کم بگیریم | نهایتا یک هفته بحرانی در رشت داریم

مقصودی با اشاره به بررسی سامانه بارشی‌ها در چند جلسه گفت: طبق پیش بینی‌ها نهایتا یک هفته بحرانی در رشت داریم که برف خواهد آمد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه ستاد مدیریت بحران منطقه دو شهرداری رشت ظهر امروز در سومین روز فصل زمستان در سالن اجتماعات آتش نشانی برگزار شد.
علی مقصودی معاون خدمات شهر شهرداری رشت ٬ مرتضی عاطفی مدیر شهرداری منطقه دو به همراه کارکنان شهرداری منطقه دو حاضران این جلسه بودند تا در مورد آمادگی در روزهای احتمالی برفی پیش رو منطقه وظایف خود را مرور کنند.

حضور کیفی برای زمستانی دلپذیرتر
مرتضی عاطفی شهردار منطقه دو رشت جلسه با تشکر از پیگیری جدی مقصوی معاونت خدمات شهر شهرداری گفت: در تلاشیم با درس گرفتن از برف سنگین سال‌های گذشته امسال مدیریت بهتری داشته باشیم.
او با بیان اینکه همه برنامه ریزی‌ها انجام شده گفت: اگر نیروی انسانی کارا نباشد با وجود تجهیزات لجستیک کار‌ها خوب انجام نخواهد شد.
عاطفی افزود: شیفت بندی هم انجام شده برای نیروی انسانی که هر حوزه‌ای به یک نفر واگذار شود.
مدیر منطقه دو رشت با اشاره به عدم پرداخت معوقات کارکنان حضور یافته در بحران برف سال گذشته گفت: من شرمنده هستم ولی در حال پیگیری هستم و امیدوارم قبل از برف امسال تعهد برف سال گذشته اجرا شود.
او ابراز امیدواری کرد که با حضور کیفی در زمان بارش برف بحران را پشت سر بگذاریم. عاطفی با بیان اینکه چند سالی است که برف با بحران همراه شده است گفت: امسال پیش بینی‌های لازم را انجام داده‌ایم تا مردم بتواند از بارش برف لذت ببرند و زمستان خوب و دلپذیری داشته باشند.

حضور مداوم نیروها برگ برنده شهرداری است

علی مقصودی معاون خدمات شهر شهرداری رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه با همت پرسنل شهرداری بخش اعظم راه را رفتیم گفت: در شهر رشت حداکثر‌ ممکن است که پنج روز برفی داشته باشیم. اما ممکن است که این چند روز تمام زحمات ۳۶۵ روز را از بین ببرد.
مقصودی با اشاره به اهمیت وظیفه تمام پرسنل گفت: بدون استثنا نقش همه شما در اینجا بسیار مهم است. ‌اگر فقط یک نفر نقص داشته باشد یک منطقه زیر سوال می‌رود.
با اشاره به تاخیر حقوق و بیمه گفت: مردم بسیاری از مشکلات ما را نمی‌دانند و شاید مهم هم نباشد برایشان، آن‌ها از ما انتظار کار دارند.
مقصودی با اشاره به بررسی سامانه بارشی‌ها در چند جلسه گفت: طبق پیش بینی‌ها نهایتا یک هفته بحرانی در رشت داریم که برف خواهد آمد.
معاون خدمات شهر شهرداری رشت با اشاره به اتفاقات برف سال گذشته گفت: با وجود انتقاداتی که انجام شد شهرداری در برف اول سال گذشته بهتر از برف دوم عمل کرد.
او با بیان اینکه در تاریخ رشت سابقه کولاک نداشتیم گفت: ‌در عرض ۵ ساعت ۷۰ سانت برف آمد بچه‌های شهرداری همه پای کار بودند اما همه خوابیده بودند و کسی زحمات بچه‌های شهرداری را ندید.
مقصودی افزود: بعد از یک ماه همه سرعت باد و شدت کولاک برف اول در رشت را بی‌سابقه عنوان کردند.
معاون خدمات شهر شهرداری رشت افزود نداشتن لباس متحد الشکل و ضعف اطلاع رسانی باعث شد که کسی زحمات کارکنان شهرداری در برف سال گذشته را نبیند.
او با بیان اینکه برف را دست کم نمیگیرم گفت: اما ۱۰ تا ۳۰ سانتی‌متر برف برای ما بازی است اما همه باید خوب بازی کنند که در این بخش اگر کسی ضعیف باشد همانجا گل خواهیم خورد.
مقصودی حضور نیرو‌ها در صحنه را برگ برنده شهرداری عنوان کرد و گفت: روزهای برفی کار مستمر و مداوم می‌خواهد.
او هدف کار شهرداری را تبدیل روزهای برفی به لذت عنوان کرد و گفت: باید شرایط فراهم کنیم که بچه‌ها در پارک‌ها لذت ببرند. چشم و‌ گوشمان را از همه مشکلات بندیم و مردم از ما انتظار دارند و حق دارند که بهترین سرویس را داشته باشند.

۴ تن نمک و ۸ هزار لیتر گازوئیل
سرافراز معاون خدمات شهر منطقه ۲ نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت امکانات این منطقه ارائه کرد. او با بیان اینکه ماشین آلات سنگین و سبک منطقه تجهیز شده است گفت: برای دریافت ماشین آلات از دیگر دستگاه‌ها و بخش خصوصی نیز هماهنگ شده است.
او ادامه داد: اگر ماشینی خارج شود پیمانکار موظف است که ماشین دیگر را جایگزین کند. همچنین‌ سوخت ماشین آلات بخش خصوصی توسط خودشان تهیه خواهد شد.
سرافراز با بیان اینکه کل پرسنل شهرداری درگیر بحران خواهند بود گفت: مسیر و وظایف مشخص شده است.
او همچنین با اشاره به تهیه غذای گرم برای پرسنل در حال انجام وظیفه گفت: با یک رستوران برای تهیه غذای گرم تفاهم شده است همچنین سه نیسان سد معبر نیز غذاها را پخش خواهند کرد.
سرافراز همچنین گفت: ۴ تن نمک و شن و ۸۰۰۰ هزار لیتر گازوئیل نیز برای روزهای برفی پیش رو خریداری شده است.

Share