استاندار گیلان

مدیران باید عرضه‌ی کارکردن داشته باشند | اگر جایی امکان کار نیست مردم را سرگردان نکنید

استاندار گیلان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: بیشتر از ۵۰ درصد از سهم تسهیلات رونق تولید استان در سال ۹۶ تاکنون جذب شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مصطفی سالاری استاندار گیلان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که عصر امروز با حضور مدیران ستادی و استانی و تعدادی از تولید کنندگان و سرمایه‌گذاران در محل سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: مدیران باید عرضه‌ی کارکردن داشته باشند و برای آن حاضریم تاوان نیز بدهیم؛ مدیران به دنبال راحت نه گفتن نباشند، چنین رفتاری پذیرفته نیست.

وی ارائه راهکار برای راه‌گشایی امور مختلف را از مهمترین وظایف مدیران دانست و تصریح کرد: اگر قرار باشد مسئولان اجرایی صرفاً بنشینند و طبق روال قانون جاری عمل کنند و جهت رفع مشکلات و موانع موجود و تسهیل در روند اجرایی امورات مختلف از خود خلاقیت نشان ندهند نیازی به اشغال جایگاه‌های مدیریتی توسط نیروی انسانی وجود نداشته؛ باید ضرورت‌های زندگی مردم را نیز لحاظ کنیم.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه مدیران این دید را که اگر فلان کار را کنیم یا فلان اقدام را انجام دهیم باید فلان تاوان را بدهیم کنار بگذارند، گفت: اگر جایی امکان کار نیست مردم و سرمایه‌گذار را سرگردان نکنید؛ اگر ابتدا اظهار نظری کردیم، مدتی بعد با تغییر نظر خود، مردم و سرمایه‌گذاران را دچار ضرر نکنیم.

دکتر سالاری با انتقاد از نحوه مواجه شدن برخی مدیران با موانع و مشکلات، تصریح کرد: انتظار دارم مسئولان حداکثر توان خود را برای راه‌گشایی از موانع سرمایه‌گذاری در استان به کار بندند؛ اگر بخشی از پروژه‌ای در حریم است به نوعی با آن برخورد شود که حداکثر استفاده از فضای موجود برای اجرایی شدن پروژه صورت گیرد.

وی با اشاره به برنامه دولت مبنی بر تخصیص بودجه برای حوزه تالاب‌های استان، اظهار کرد: در تلاشیم هم در سطح آب هم در ساحل پروژه‌هایی تعریف کنیم که بتواند به رونق اقتصادی و گردشگری استان کمک کند؛ در این راه نهایت تعامل و همکاری با تولید کنندگان و سرمایه‌گذاران را خواهیم داشت.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه فضا برای فعالیت سرمایه‌گذاران در حوزه تالاب‌های استان وجود دارد، گفت: باتوجه به میزان توان فنی و مالی سرمایه‌گذاران عرصه در اختیارشان قرار دهیم.

سالاری در بخش دیگری از سخنانش با ابراز خرسندی از رشد قابل توجه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان که نشان دهنده جذب بیشتر از ۵۰ درصد از سهم تسهیلات رونق تولید استان از ابتدای سال ۹۶ تاکنون است، گفت: انتظار دارم با همین عزم و سرعت عمل پیش روید تا مابقی سهم را نیز جذب کنیم.

وی طرح تکاپو را طرحی مناسب و راه‌گشا دانست و تأکید کرد: انتظار بنده از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بعنوان دبیرخانه کارگروه اشتغال این است تا با جدیت و سرعت بیشتری جذب تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی را در دستور کار قرار دهد.

وی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی مورد توجه ویژه دولت است و در اجرایی شدن این طرح حمایت می شود.

استاندار گیلان ادامه داد: در این خصوص اطلاع‌رسانی بهتری صورت گیرد و نسبت به رفع مطالبات مراجعین نیز اقدام جدی صورت پذیرد.

 سالاری با بیان اینکه غالب کارخانجات کشور از داشتن خط تولید فرسوده و قدیمی رنج می‌برند و محصولاتشان از لحاظ ارزش تمام شده توان رقابت با دنیا و چه بسا کالای وارداتی را به کشور ندارند، عنوان کرد: باید به گونه‌ای عمل کنیم بتوانیم حداقل برخی کارخانجات را سر پا نگه داریم و بخش دیگری از آنها نیز بتوانند خط تولید خود را بروز کنند یا راندمان خود را افزایش دهند.

وی با تأکید بر اینکه باتوجه به شرایط استان، هرکاری در حوزه گردشگری انجام دهیم نتیجه مثبت خواهیم گرفت، تصریح کرد: سرمایه‌گذاران را شناسایی و برای سرمایه‌گذاری در استان ترغیب کنید؛ در این خصوص طرح‌های خوبی دارم و قصد داریم از ظرفیت اشتغال روستایی در حوزه‌های گردشگری و کشاورزی نهایت استفاده را ببریم.

استاندار گیلان ارائه تسهیلات برای شکل‌گیری زنجیره‌ای تکمیلی بخش کشاورزی نظیر فراوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی و پرداخت مساعده به کشاورزان به جای ارائه تسهیلات با قیمت بالا را از جمله راهکارهای تقویت بخش کشاورزی استان برشمرد و تصریح کرد: در اجرای طرح تکاپو نیز معتقدم باید تقویت زیر ساخت‌های گردشگری در اولویت قرار گیرد و کشاورزی اولویت بعدی در نظر گرفته شود.

دکتر مصطفی سالاری در پایان سخنانش با تأکید بر لزوم سرعت عمل بیشتر در روند پیگیری امورات توسط کارگروه رفع موانع تولید، اظهار داشت: تا پایان سال فرصت زیادی باقی نمانده است و ضرورت دارد با تلاش مضاعف جهت ارتقاء جایگاه کنونی کارگروه در کشور متعاقباً رفع مشکلات مردم اقدام کنیم.

گفتنی است در این جلسه وضعیت چند واحد تولیدی- صنعتی نظیر گروه پزشکی و تحقیقاتی زیست بنیان (بیمارستان پارس)، کارخانه ریسندگی خاور، کارخانه تولید میله گرد شمش انزلی در منطقه آزاد انزلی، تعاونی سفیدسر چران، شرکت سرمایه‌گذاری گردشگری سعید کار آستارا، یک واحد پذیرایی در ویرمونی آستارا بررسی و تدابیر لازم درخصوص رفع موانع و چالش‌های تسهیلاتی و زیر ساختی آنها اتخاذ شد.

Share