مسعود پزشکیان

فساد در یک جامعه نشان حکمرانی ضعیف مسئولان جامعه است|مسئولان تنها وعده می‌دهند

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:‌ تریبون‌ها و نمایندگان و مسئولین همگی به جای تلاش و کوشش، وعده صرف می‌دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس شورای اسلامی عصر امروز در چهارمین همایش ملی  مدیران جهادی کشور گفت: گروه‌های جهادی و جهادگران زندگی، جان و دارایی‌شان را سرمایه کردند تا از نظام و ولایت دفاع کنند. اگر واقع بینانه نگاه کنیم هر نماینده و مسئولی که وعده می‌دهد، اگر قرار بر سازندگی داشته باشد می‌بایست تمام جانش را برای عمل به این هدف والا بگذارد.

وی افزود: متاسفانه تریبون‌ها و نمایندگان و مسئولین همگی  به جای تلاش و کوشش، وعده صرف می‌دهند. در مدیریت جهادی هدف رسیدن به عزت و قدرت است، برای آن باید راه بسیج و جهاد را طی کنیم. الگوی مصرف ناصحیح موجود در جامعه سبب بروز توقعاتی شده و این توقعات زمینه ساز مشکلات اجتماعی ماست.

پزشکیان با بیان اینکه ما باید فرهنگ جهاد و عمل جهادی را از تریبون رسانه‌ها به گوش مردم برسانیم، گفت: جهاد با زبان، جان و مال می‌بایست صورت بگیرد و ما موظفیم نحوه و فرهنگ صحیح این الگوی جهادی را در جامعه آنطور که مطلوب نتیجه باشد پیاده کنیم و در ابتدای این راه مدیران می‌بایست از خود شروع کنند.

پزشکیان در ادامه بیان کرد: مسئولین و نمایندگان مردم با ساده زیستی میبایست نشان دهیم که جزئی از بطن جامعه و در کنار مردم و بخشی از آنها هستیم.مردم حق این را دارند که این رفتار و ساده زیستی را به واقع در زندگی و عمل ما ببنیند.

وی افزود: فساد در یک جامعه نشان حکمرانی ضعیف و عمل ضعیف مسئولان آن جامعه است.ما باید با اگاهانه عمل نمودن مانع بوجود آمدن مشکلات در جامعه باشیم. همانطور که مقام معظم رهبری که به فرهنگ جهادی اقتصاد مقاومتی اشاره فرمودند؛ مدیران باید این الگو و فرهنگ را در عمل مد نظر بگیرند و با عزم و اراده ملی در کنار مردم به بهینه سازی اوضاع جامعه بپردازند تا بتوانیم در عمل به نتایج مثبت برسیم و شکوفا شویم.

مسعود پزشکیان گفت:  مدیریت جهادی و فرهنگ جهادی یک عشق واقعی برای خدمت به مردم بود که مدیران جهادی با جان در صحنه بودند تا به مردم خدمت کنند. ما باید ثابت کنیم برای مردم و دلسوز آنها هستیم و با تمام وجود به دنبال وصول مطالبات آنها خواهیم بود، ما باید به آنها به واقع عشق بورزیم.

وی گفت: ما باید در عمل ثابت کنیم که جزء واقعی از بطن مردم هستیم و در این موضوع مدیران جهادی می‌بایست از خودشان شروع کنند و فلسفه مدیریت جهادی را با توجه به منویات مقام معظم رهبری در رابطه با الگوی جهادی اجرا کنند. ما باید حامی آنهایی باشیم که با تمام جان و مال و هستی‌شان حافظ نظام و لایت بوده‌اند.

پرشیکان در پایان تصریح کرد: باید فرهنگ جهادی را در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان نظام و هجمه‌های رسانه‌ای آنها احیا کنیم و با وحدت و انسجام تحت مدیریت الگوی جهادی پتانسیل‌هایی را که در کشور داریم برای تربیت مدیرانی جهادی و دلسوز به جهت خدمت به کشور و ملت تربیت کنیم.

Share