امام جمعه موقت رشت

فتنه‌گری گناهی به مراتب عظیم‌تر از قتل است | مسئولان بدون ترس به‌دنبال حقوق مردم باشند

امام جمعه موقت رشت گفت: دشمنان خارجی با سوءاستفاده از خواسته‌های برحق مردم و سوار شدن بر موج اعتراضات به‌دنبال براندازی نظام بودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا شفیعی‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت در مصلای امام خمینی (ره) این شهر اظهار داشت: کلمه “فتنه” ۳۰ بار در قرآن کریم آمده است و ما باید بررسی کنیم این کلمه از منظر قرآن به چه معنا است.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به معنا شدن لغت “فتنه” در قرآن کریم خاطرنشان کرد: این کلمه در قرآن‌کریم یک‌بار در سوره عنکبوت به‌معنای امتحان و یک‌بار دیگر در سوره انفال به‌معنای اغتشاش و آشوب آمده است و این نشان می‌دهد هر عملی که آرامش مردم را برهم بزند فتنه است.

شفیعی‌زاده با اعلام اینکه فتنه‌گری بعد از شرک به خدا بزرگترین گناه محسوب می‌شود گفت: خداوند متعال در قرآن کریم، قتل یک انسان بی‌گناه را برابر قتل تمام انسان‌ها دانسته و جزای او را حضور دائمی در جهنم بیان کرده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با تاکید بر اینکه فتنه‌گری گناهی به مراتب عظیم‌تر از قتل است عنوان داشت: در هنگام بروز قتل به ظاهر یک نفر کشته می‌شود اما در لحظه بروز فتنه ممکن است هزاران نفر کشته شوند.

وی با اعلام اینکه در جنگ میان ایران و عراق ۵۰۰ هزار نفر کشته شدند ابراز داشت: از این میان ۲۵۰ هزار نفر سهم هر دو کشور بود و علت بروز آن ایجاد فتنه توسط کشورهای عربی و تحریک یک آدم دیوانه بود.

شفیعی‌زاده با اشاره به فتنه گری و فتنه‌انگیزی استکبار در جنگ سوریه عنوان داشت: ظهور گروه تروریستی داعش نتیجه فتنه انگیزی آمریکا و استکبار بود که با تحریک آنها موجب بروز جنگ در سوریه شد.

امام جمعه موقت رشت با اعلام اینکه ۴۶۰ هزار نفر در جنگ جبهه مقاومت و داعش کشته شدند تصریح کرد: اگر سرکرده گروه تروریستی داعش و حتی صدام در زمان جنگ افرادی عاقل بودند چنین مشکلاتی رخ نمی‌داد.

شفیعی‌زاده با بیان اینکه کشور ایران و نظام اسلامی همواره با فتنه مواجه بوده است خاطرنشان کرد: ایجاد بسترهای بروز فتنه و اقدامات عوامل فتنه سبب بروز فتنه‌های اخیر در کشور شد که با درایت و هوشیاری مردم گسترش پیدا نکرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان گرانی، کمبودها، تورم و مشکلات اشتغال را بسترهای فتنه اخیر دانست و عنوان داشت: خودخواهی، بی‌بصیرتی، ثروت‌اندوزی و ساده لوحی برخی مسئولان عواملی هستند که فتنه را عملی کرد.

امام جمعه موقت رشت با تاکید بر لزوم توجه مسئولان به خواسته‌های مردم اظهار داشت: این خواسته‌ها آتش زیر خاکستر هستند و اگر به آن‌ها رسیدگی نشود با تحریک عوامل خارجی و داخلی مجدد شعله‌ور می‌شود.

شفیعی‌زاده با بیان اینکه فتنه سبب بروز بلاها و مشکلاتی در کشور می‌شود خاطرنشان کرد: فتنه و فتنه‌گری علاوه بر آثار منفی، ممکن است مقداری آثار مثبت هم برای کشور به همراه داشته باشد.

وی ضمن تشریح آثار مثبت فتنه خاطرنشان کرد: به گفته پیامبراکرم (ص) نباید از فتنه‌های آخرالزمان نگران شد زیرا این فتنه‌ها موجب پالایش و تصفیه جامعه از حضور منافقان می‌شود.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه افراد منافق در فتنه سال‌های ۸۸ و ۹۶ چهره اصلی خود را نشان دادند تصریح کرد: در فتنه اخیر اکثر مردم افرادی بودند که مطالبات بر حق داشتند اما منافقان در میان آنان رسوخ پیدا کرده بودند.

شفیعی‌زاده با اشاره به اعترافات یکی از بازداشت شدگان فتنه اخیر خاطرنشان کرد: این فرد بازداشت شده با یکی از جاسوسان خارجی که اهل گیلان است ارتباط داشته و اطلاعات تجمعات را برای او ارسال کرده است.

وی با اشاره به روایتی از پیامبراکرم (ص) عنوان داشت: در فتنه‌های آخرالزمان ظالمان نابود شده و زمین از حضور آنان پاک می‌شود و می‌بینیم که فتنه‌های رخ داده در ایران سبب بیمه شدن نظام اسلامی و رسوایی ظالمان شده است.

امام جمعه موقت رشت، تقوا، تمسک به اهل‌بیت، بصیرت و اخلاص را ابراز مقابله با فتنه دانست و اظهار داشت: انسان‌ها برای اینکه بتوانند با فتنه‌های زمان خود مبارزه کنند باید در کارهایشان اخلاص داشته باشند.

شفیعی‌زاده با انتقاد از اقدامات برخی مسئولان گذشته نظام اسلامی ابراز داشت: آنان اگر واقعاً اخلاص داشتند به‌جای سفر به شهرهای مختلف و ایجاد فتنه صبر می‌کردند تا شاید دوباره فرصت خدمت به مردم نصیبشان شود‌‌.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با اشاره به برخورد شدید امیرالمومنین علی(ع) با فتنه ‌و فتنه‌گران گفت: امام علی(ع) گفت که چشم فتنه را درآورده است و این باید درسی باشد تا برخی افراد در زمان بروز فتنه از فتنه‌گران حمایت نکنند.

شفیعی‌زاده با اشاره به فرارسیدن ایام ولادت حضرت زینب(س) و گرامیداشت مقام پرستاران گفت: پرستاران از حضرت زینب(س) الگو گرفتند اما گاهی اوقات می‌بینیم که در مسائل معیشتی نسبت به آنان بی‌توجهی می‌شود و مسئولان موظف هستند این موضوعات را پیگیری کنند.

امام جمعه موقت رشت ضمن تقدیر از کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اقدام انقلابی این کمیسیون در جلوگیری از افزایش حقوق افرادی که بالای ۵ میلیون در ماه درآمد دارند قابل تشکر است.

وی ضمن تجلیل از اقدام دادستان عمومی استان قزوین در تخریب عوارضی جاده قزوین به زنجان که شرایط مناسبی برای تردد مردم نداشت گفت: در استان گیلان نیز باید چنین اقدامات انقلابی رخ دهد و مسئولان بدون ترس به‌دنبال حقوق مردم باشند.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به گفته مسئولان دولت در راستای قطع یارانه ۴۰ میلیون نفر و ثبت نام نیازمندان در کمیته امداد اظهار داشت: گمان می‌رود که دولت وعده‌هایی که به مردم داده بود را فراموش کرده و هدف از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را به فراموشی سپرده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با انتقاد از شیوه برخورد دولت با مردم خاطرنشان کرد: معلوم نیست چرا دولت به‌دنبال ذلیل نشان دادن مردم است و باید ضمن اصلاح رفتارش، مسئولان انقلابی نظام نیز از این اقدامات جلوگیری کنند.

امام جمعه موقت رشت با تاکید بر لزوم رسیدگی مسئولان به مطالبات مردم عنوان داشت: مسئولان نباید بگدارند فتنه‌های اخیر دوباره بروز پیدا کند و باید به مطالبات برحق مردم رسیدگی کنند.

وی تورم، تعطیلی کارخانه‌ها، بیکاری و نگرانی مردم از بودجه را عامل ایجاد بسترهای فتنه اخیر دانست و تصریح کرد: ما قبل از ارائه لایحه بودجه به دولت تذکر داده بودیم که این لایحه سبب نگرانی مردم می‌شود اما به آن توجهی نشد.

شفیعی‌زاده با بیان اینکه دولت گزارشات دروغی را درباره اقداماتش در تلویزیون بیان می‌کند ابراز داشت: درست است که دروغگویی کنتور نمی‌اندازد اما مردم هوشیار هستند و می‌فهمند شما دروغ می‌گویید.

امام جمعه موقت رشت گرانی حامل‌های انرژی را بسترساز فتنه ۹۶ دانست و گفت: دولت با سیاسی کاری در سال‌های اول، گرانی را ایجاد نکرد تا رای مردم را جمع کند و بعد از رسیدن به خواسته‌اش، وعده‌هایش را فراموش کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان پرداختن به عصمت پیامبران را بحثی تخصصی دانست و گفت: رئیس جمهور به‌دنبال فرافکنی و ایجاد دعواهای سیاسی است تا به وعده‌هایش عمل نکند وگرنه عصمت اهل‌بیت به وی ازتباطی ندارد.

امام جمعه موقت رشت عدم مدیریت فضای مجازی را از علل بروز فتنه‌های اخیر دانست و ابراز داشت: دشمنان خارجی با سوءاستفاده از خواسته‌های برحق مردم و سوار شدن بر موج اعتراضات به‌دنبال براندازی نظام بودند.

شفیعی‌زاده خطاب به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت: در مسئله برجام هیچ سودی دستگیر ملت ایران نشد و آمریکا و دوستانش باید بدانند که ایران دیگر به برجام‌های بعدی و مذاکره تن نمی‌دهد.

Share