استاندار گیلان

شیوه گلایه‌مندی جوانان رشتی متمدنانه است | همه باید پاسخگو باشیم

استاندار گیلان گفت: همه باید پاسخگوی مردم و مشکلات آنان باشیم و برای کشور اسلامی عزیزمان نیز دلسوزی کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مصطفی سالاری پیش از ظهر امروز در جشن بزرگ روز رشت در سالن اجتماعات نیروی انتظامی با تبریک به مناسبت ۱۲ دی مصادف با روز رشت اظهار کرد: رشت شهر اولین‌ها بوده و افتخارات فراوانی در کارنامه عملکرد خود دارد و دارای اولین کتابخانه، داروخانه و… بوده است(گزارش تصویری)

وی با بیان اینکه رشت باید همواره جزو اولین‌ها باشد گفت: فرهنگ و تمدن والای رشت از خصیصه‌های شهر رشت است که بسیار جای پرداختن به آن دارد و فقط به فرهنگ و تمدن آن نباید به گذشته آن اشاره داشت.

استاندار گیلان افزود: حتی در نارضایتی هم نحوه نارضایتی جوانان رشت با توجه به فرهنگی که دارند متفاوت است و در ابراز گلایه‌مندی شیوه متمدنانه وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه انتظاراتی که مردم از ما دارند همه باید در راستای رفع آن گام برداریم بیان کرد: حتی سمن‌ها، نخبگان و… همه در پیشرفت جامعه نقش دارند و اگر ما کم‌کاری کنیم کسی نباید آن را به‌پای انقلاب بگذاریم و انقلاب متعلق به همه است.

سالاری با اشاره به اینکه گاهی بیش‌ازحد شکوه و عظمت کاذبی برای افراد تعریف می‌شود گفت: شکوه و عظمت ما از مردم و برای مردم است می‌گویند که اگر مردم بگویند ما خوب کاری نکرده‌ایم از هیبت ما می‌ریزد.

وی با اذعان به اینکه ما برای مردم باید کار کنیم و باید شیوه دسترسی ما به مردم راحت باشد افزود: مردم باید پاسخ‌هایشان را از ما بگیرند و اگر ما درست عمل کنیم مردم روزبه‌روز بیشتر برای ما تلاش می‌کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه جوانان بلااستثنا انقلاب و اهداف انقلاب را دوست دارند و باید درست عمل کنیم تصریح کرد: گاهی یک فرد ۳۵ ساله‌ای را برای کاری منصوب می‌کنیم می‌گویند این جوان است و گاهی اوقات می‌گویند جوانی که می‌خواهی در اینجا به کار بگیری انقلابی نیست و من می‌گویم معیار انقلابی بودن مگر با نظر این‌هاست.

وی با اشاره به اینکه ما باید برای جوانان جایگاه تعریف کنیم بیان کرد: حقوق مردم را می‌گیریم و باید برای آن‌ها کار کنیم، مردم صاحب‌کار ما هستند و ما حقوق‌بگیر مردم هستیم و اگر دو جوانی برای اعتراض آمدند حرفشان را گوش کنیم و اعتماد نکنیم به ما اعتماد نمی‌کنند و از همه می‌خواهیم که به‌خصوص رسانه‌ها تا حرف جوانان را پخش کنند.

سالاری گفت: بگذارید همه حرف‌ها را خطاب به ما بگویند و این حق امربه‌معروف است و یک جوان نسبت به انتقاد به مدیرکل، استاندار و… را باید بپذیریم و این‌ها را با حرف زمینه‌سازی کنیم و جداره‌ها و دیوارها را برداریم.

وی با اشاره به اینکه تورم و بیکاری هم نشان‌دهنده آن است که ما بازهم دیوارهایی ایجاد کردیم افزود: بین ۳۱ استان کشور فاصله سنی من با جوانان کمتر است و توقعات متقابلی داریم و معتقدم هرکسی از خزانه عمومی حقوق می‌گیرد باید عمل کند و باید پاسخگو باشد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه وقتی می‌گوییم اشتغال و سرمایه‌گذاری همه باید کمک کنند زیرا شکوه نظام برای همه مردم است بیان کرد: سرمایه‌گذار به استان می‌آید و هزار مانع جلوی پایش می‌گذارند و آنگاه بیکاری و… ایجاد می‌شود و همه در آن مقصر هستیم و اگر فردی در خدمت به مردم کارشکنی کند کارنامه همه خراب است.

وی با بیان اینکه در زمان جنگ هیچ تفکیکی نبوده ولی امروز بین شایسته‌ها رتبه‌بندی می‌شود افزود: یکجاهایی ما باید گلایه‌ها را کانالیزه نکنیم و بگذاریم جلسات باشد.

ساالاری خاطرنشان کرد: گفتم می‌خواهیم جلساتی برویم همه بخشداران و دهیاران بیایند بعد رفتم دیدم تفکیک کردند و گفتند عده‌ای اعتراض داشتند و من گفتم خب اگر اعتراضی است بگو بیایند تا اگر هم می‌خواهند بر سرم داد هم بکشند و اشکالی ندارد.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه وظیفه ما در قبال این مردم و جوان‌ها سنگین است تصریح کرد: صیانت از منافع ملی ما با محوریت همین جوان‌ها شدنی است و نگذاریم گلایه‌ها را بعد به‌گونه‌ای مطرح کنند که رئیس‌جمهور رژیم صهیونیستی بخواهد به‌دروغ برای ما حرف بزند یا کاری نکنیم که رئیس‌جمهور امریکا که حتی اجازه نمی‌دهد یک ایرانی برای سرکشی به خانواده‌اش به آن کشورش برود و بعد بخواهد برای ما دلسوزی کند که این مقصرش ما هستیم و تقصیر و ایراد را بپذیریم تا کسانی برای ما و ملت ما دلسوزی نکنند.

وی با بیان اینکه این انقلاب، کشور و آرمان‌های انقلاب متعلق به همه ما جوان‌ها است گفت: باید به جوانان بپردازیم و تعلق‌خاطر جوانان به آرمان‌های کشور بیشتر است و اگر این‌ها را در آرمان‌های و رفتارهایمان ببینیم هیچ مشکلی نیست به‌ویژه در شهر متمدنی و با فرهنگی مثل رشت که همه آن‌ها حرف خود را با ما بزنند.

سالاری با اشاره به اینکه نباید به‌گونه‌ای پیش برویم که بخواهند از گلایه‌مندی متمدنانه مردم افرادی سو استفاده کنند افزود: منیت ها و دیوارکشی‌ها و خواست‌های گروهی و جناحی را برای کار کردن برای مردم کنار بگذارید و اگر این‌طور کار کنیم حتماً روزهای بهتری داریم و این مسیر را از همه می‌خواهم و من دو سه ماهی است که میهمان مردم گیلان شده‌ام و اجازه ندهیم کسی خارج از این مرز تصور کند که می‌تواند به ریشه منافع ملی ما تیشه بزند.

استاندار گیلان گفت: نیروی انتظامی که با صبر و حوصله و متانت دارد مشکلات را کنترل می‌کنند تشکر می‌کنم و از مردمی که خودشان هم برای ایجاد آرامش حضور پیدا کردند هم سپاسگزارم و ان‌شاءالله با کمک به همدیگر مرزبندی‌ها را جمع کنیم و در مقابل مردم هیچ شکوه و عظمتی برای خودمان قائل نیستیم و بدون تعارف خدمتگزار هستیم.

در پایان این مراسم ۱۴ نفر از مفاخر استان گیلان تجلیل شدند. مراسم روز رشت امروز (سه شنبه) از سوی شهرداری رشت، شورای اسلامی و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری این کلانشهر برگزار شد.
۱۲ دی ماه روزی است که رشت در ۴۷۵ سال پیش به عنوان مرکز سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی استان گیلان انتخاب شد.

Share