مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان هشدار داد:

سال کم‌آبی را برای کشت برنج در پیش داریم

لطفی با اشاره به اینکه سال ۹۷،سال کم‌آبی را برای کشت برنج خواهیم داشت،افزود:در مجموعه مدیریت آب با همکاری سازمان جهاد کشاورزی گیلان،خود را برای دوره آبیاری سختی آماده کرده‌ایم و تمامی ایستگاههای پمپاژ،مجاری آبی ،رودخانه‌ها و سردهنه‌ها را رصد می‌کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، کاظم لطفی، مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان گفت: مساحت آب‌بندانها در استان ۸هزار و ۵۰۰ هکتار است و به طور متوسط سالیانه یک هزار و ۳۰۰هکتار آب‌بندان در گیلان لایه‌روبی و بازسازی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس منابع مالی موجود اقدامات متخلفی در جهت احیای آب‌بندانها صورت می گیرد، افزود: امسال یک و نیم میلیارد تومان برای مرمت و احیای آب‌بندانهای گیلان هزینه شده است.

لطفی ادامه داد: دولت برای لایه‌روبی سال آینده آب‌بندانها سه میلیارد تومان پیش‌بینی کرده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به کمبود آب کشاورزی در سال ۹۷ تصریح کرد: در حال حاضر آب بندانها در حال آبیگری هستند و باید از ظرفیت این منابع ارزشمند برای کمبود آب احتمالی بهره کافی ببریم.

لطفی با اشاره به اینکه سال ۹۷،سال کم‌آبی را برای کشت برنج خواهیم داشت، افزود: در مجموعه مدیریت آب با همکاری سازمان جهاد کشاورزی گیلان، خود را برای دوره آبیاری سختی آماده کرده‌ایم و تمامی ایستگاههای پمپاژ، مجاری آبی، رودخانه‌ها و سردهنه‌ها را رصد می‌کنیم.

Share