عزت الله ضرغامی در رشت

ساختارشکنی لازمه و شرط اولیه تحول است | نامه فرح و رضا پهلوی به مردم جوک است

عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه ساختار شکنی لازمه و شرط اولیه تحول است، متذکر شد: برای کار خوب رسانه‌ای تا ساختار شکنی نشود کار جلو نمی‌رود.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عزت الله ضرغامی در اختتامیه جشنواره ملی مطبوعات به میزبانی بسیج رسانه گیلان برگزار شد، اظهار کرد: خبرنگار بودن و کار رسانه ای کردن شغل نیست بلکه براساس آرمان، عشق و علاقه خاصی صورت می‌گیرد تا به جایی برسد.

رئیس سابق صدا و سیما با بیان اینکه اصحاب رسانه باید در انتقال پیام به مخاطب بسیار موفق و با صلابت اقدام کنند، یادآور شد: اصحاب رسانه کارشان انتقال خبر است اما در مجموع وقتی پیامی توسط فرد رسانه‌ای به مخاطب خاص یا عام فرستاد می‌شود، در اصطلاح ارتباط موفق به ارتباطی گفته می‌شود که توسط گیرنده به خوبی جذب شود و ثانیا موجب تغییر رفتار مثبت در کار خواننده و یا گیرنده شود و اگر این دو مورد رعایت نشود کار ناموفق خواهد شد.

انتقال خبر نباید به صورت رفع تکلیفی باشد

ضرغامی متذکر شد: پیام اگر به نوعی منتقل شد که در رفتار گیرنده تاثیری نذاشته باشد و یا تاثیر عکس  بگذارد آنجا کار ما غلط است. خیلی وقت ها یک جمله می‌تواند کار صد تا روزنامه و رسانه را انجام دهد. بعضی اوقات مقام معظم رهبری به ما می‌فرمودند که یک نفر یک نفر خبر را برسانید تا تاثیر گذارتر باشد.

وی با بیان اینکه انتقال خبر از سوی خبرنگار نباید فقط به صورت رفع تکلیفی باشد، گفت: رسانه‌های حکومتی و دولتی کار کارمندی می‌کنند و منابع زیادی از لحاظ مالی مصرف می‌کنند اما نتوانسته‌اند در قالب خوب پیام رسانی کنند. وقتی از آنها می‌پرسید چند نفر مخاطب را جذب کردید، می‌گویند تعدادشان کم است، آنجاست که می‌بینیم کار باید همراه با عشق و علاقه باشد نه اجبار و رفع تکلیف. رهبری فرموده اند که اگر توانستید پیامی را با بیان درست منتقل کنید آن کار درست اما اگر اینطور نبود باید به حال شما تاسف خورد.

برخورد اخلاقی ناجا با معترضان

رئیس سابق صدا و سیما در ادامه اظهار کرد: سردار اشتری دیروز صبح یک گزارشی به من دادند که باعث شد من یادداشتی را درباره ناجا در صفحات مجازی منتشر کنم. انصافا نیروی انتظامی کشور در این سری اتفاقات خوب عمل کرد. ما پلیس ضدشورش نداریم اما همین کلانتری‌ها با یک سری روش‌های خاص و با حداقل امکانات توانستند کاملا با اخلاق و با تجربه‌ای که در گذشته بود با مردم معترض برخورد کنند.

نامه فرح و رضا پهلوی جوک است

ضرغامی با اشاره به مشکلات کشور و گلایه‌های مردم اظهار کرد: مگر می‌شود رکود اقتصادی، فقر و … را به ملت نگفت و گفت اینها دروغ است؟ همه اینها هست ولی این که افرادی این وسط سواستفاده کنند، درست نیست. اینکه فرح دیبا و رضا پهلوی نامه بلند بالا به مردم ایران بفرستند چیزی جز جوک نیست!

ساختار شکنی لازمه و شرط اولیه تحول است

عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه ساختار شکنی لازمه و شرط اولیه تحول است، متذکر شد: برای کار خوب رسانه ای تا ساختار شکنی نشود کار جلو نمی‌رود. اما آنهایی که به طرز کاریکاتوری به رهبری اهانت می‌کنند و می‌گویند که ساختار شکنی می‌کنند باید بدانند این کار ساختارشکنی نیست و هرکسی می‌تواند آن را انجام دهد. کسی که ساختار شکنی می‌کنند باید یک حرف نو یا یک کار جدید انجام دهد.

وی متذکر شد: آنهایی که در تاریخ بشریت موفق شدند، از ساحل جدا شدند و دل به دریا زدند و ترس را کنار گذاشتند. اگرچه ساختار شکنی کمی نگرانی دارد اما حتما باید به درستی صوررت بگیرد.

عضو مجمع تشیخص مصلحت نظام با بیان اینکه خیلی وقت‌ها بزرگان دچار اشتباه می‌شوند، اظهار کرد: یکی از مشکلات فتنه و کسانی که از فتنه سربلند بیرون می‌آیند این بوده که برخلاف فتنه حرف زده و رفتار کرده‌اند.

اگر رسانه وادار به سکوت شود راه به سوی دشمن باز خواهد شد

ضرغامی ادامه داد: بعضی اوقات من به دوستان امنیتی و اطلاعاتی گلایه می‌کنم که اگر گاهی دستور امنیتی می‌دهید نتیجه آن قرار نیست به رسانه ها آسیب بزند که بگویید سه روز این خبر را منتشر نکنید! اجتهاد رسانه‌ای را باید بسپارید به اهل رسانه وگرنه با سکوت کردن راه را به سوی دشمن نشان می‌دهید.

خبرنگاران مساله یابند نه مساله ساز

به گزارش دیارمیرزا عضو شورای عالی فضای مجازی در ادامه گفت: برخی دوستان می‌پرسند که با فیلتر موافقید یا نه؟!  اما بحث مخالفت یا موافقت با من نیست. من در همه فضاهای مجازی فعال هستم و حرف هایم را همانجا میزنم. چند سال فرصت داشتیم و باید آن سرویس‌هایی که در اختیار نرم افزار های خارجی است در اختیار پیام رسان‌های داخلی می‌گذاشتیم تا  مدیریت آن بهتر می‌شد. اگر پیام رسان داخلی را پشتیبانی می‌کردیم شرایط اینطوری نمی‌شد. اصلا اینطور نیست که در پیام رسان‌های داخلی همه حرفها شنود شوند.

رئیس سابق صدا و سیما با بیان اینکه کار موفق کاری است که دردی را از کشور حل کند، تصریح کرد: خیلی از دوستان ما کارهای خوب انجام می‌دهند زیرا مشکلات جامعه باید رفع شود.

ضرغامی  با تاکید بر اینکه خبرنگاران مساله یابند نه مساله ساز گفت: انشالله که بتوانیم مساله‌ها رفع کنیم.

 

Share