رئیس اداره شیلات آستانه خبر داد:

رهاسازی ۷۲ هزار قطعه بچه ماهی قزل آلا در قفس های دریایی بندرکیاشهر

رئیس اداره شیلات شهرستان آستانه اشرفیه گفت: از دهم دی ماه جاری تاکنون، ۷۲ هزار قطعه بچه ماهی قزل آلا در مزرعه های پرورش ماهی در قفس های دریایی بخش بندرکیاشهر رهاسازی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، حمیدرضا سلیمانی با اشاره به اینکه هم اکنون تعداد دو مزرعه پرورش ماهی در قفس در سواحل انبارسر و حوزه شهر بندرکیاشهر در حال فعالیت است، افزود: رهاسازی این تعداد بچه ماهی قزل آلا با وزن ۱۸۰ تا ۲۰۰ گرم در مرحله اول صورت گرفته و طی مراحل بعدی این میزان به ۳۰۰ هزار قطعه افزایش خواهد یافت.

وی تعداد قفس های دو مزرعه پرورش ماهی در قفس سواحل بندرکیاشهر را ۱۲ مورد عنوان کرد و گفت: این تعداد قفس با دارا بودن ۳۹ هزار و ۶۰۰ مترمکعب فضا، ظرفیت پرورش و تولید یک هزار تن ماهی قزل آلا را دارند.

سلیمانی با بیان اینکه رهاسازی بچه ماهی قزل آلا در دو مزرعه پرورش ماهی در قفس این شهرستان تا پایان دی ماه جاری ادامه خواهد داشت، افزود: پیش بینی می شود در اوایل فصل بهار سال آینده، حدود ۴۰۰ تن ماهی قزل آلا به ارزش اقتصادی حدود ۸۰ میلیارد ریال در مزرعه های پرورش ماهی در قفس بخش بندرکیاشهر برداشت و به بازار مصرف عرضه شود.

وی بهره برداری بهینه از منابع آبی، تحقق اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال و تولید را از اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: اجرای طرح پرورش ماهی در قفس دریایی سواحل بندرکیاشهر که با مشارکت بخش خصوصی و حمایت های شیلات صورت گرفته، برای ۲۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

مزرعه پرورش ماهی در قفس دریایی محیطی محصور در داخل دریاست که آبزیان در آن طی مراحل مختلف و منظم تغذیه، پرورش و رشد یافته و پس از آن برداشت می شوند.

آستانه اشرفیه با دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستاست و در شرق استان گیلان قرار دارد. این شهرستان ۳۷ کیلومتر نوار ساحلی در بخش بندرکیاشهر دارد.

Share