رییس ثبت احوال شهرستان رضوانشهر

رضوانشهر رتبه سوم در اخذ کارت ملی هوشمند را دارد | تعویض شناسنامه در بازه زمانی ۳ الی ۷ روز

زکی پور در مورد جمعیت شهرستان رضوانشهر بیان داشت: طبق سرشماری سال گذشته جمعیت رضوانشهر ۶۹ هزار ۸۶۵ نفر اعلام شده که طبق براورد صورت گرفته این مقدار امسال به ۷۰ هزار ۲۸۳ نفر خواهد رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سید مختار زکی پور، رییس ثبت احوال شهرستان رضوانشهر در گفت و گو با دیارمیرزا در رضوانشهر با اشاره به پیشینه ثبت احوال در کشور اظهار کرد: با توجه به اینکه اولین شناسنامه کشور در سال ۱۲۹۷ در تهران به نام خانم فاطمه ایرانی صادر شد و تنظیم سند آن در سوم دیماه همان سال اتفاق افتاد به همین دلیل این روز را روز ثبت احوال نامگذاری کردند و تاکنون ۹۹ سال از خدمات دهی ثبت احوال به هموطنان می گذرد.

وی با بیان اینکه رضوانشهر در ثبت ولادت و وفات در رتبه اول استانی و در اخذ درخواست کارت ملی هوشمند رتبه سوم استان را داریم افزود: در ثبت ولادت نسبت به نه ماهه نخست سال قبل رشد داشته و متاسفانه در ثبت وفات هم نسبت مدت مشابه پارسال رشد دیده می‌شود.

رییس ثبت احوال شهرستان رضوانشهر در خصوص کارت ملی هوشمند خاطرنشان کرد: حدود پنجاه درصد از همشهریان رضوانشهری با هماهنگی اداره پست و دفاتر پیشخوان کارت ملی خویش را دریافت کردند.

زکی پور با بیان اینکه رضوانشهری‌ها تا پایان سال جاری فرصت دارند تا برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند، تصریح کرد: تعویض شناسنامه در بازه زمانی سه الی هفت روز انجام میشود.
وی در مورد جمعیت شهرستان رضوانشهر بیان داشت: طبق سرشماری سال گذشته جمعیت رضوانشهر ۶۹ هزار ۸۶۵ نفر اعلام شده که طبق براورد صورت گرفته این مقدار امسال به ۷۰ هزار ۲۸۳ نفر خواهد رسید.

رییس ثبت احوال شهرستان رضوانشهر از رشد منفی ازدواج در این شهرستان خبرداد و گفت: متاسفانه نسبت به مدت مشابه پارسال رشد منفی ۲۲ درصدی را دارا می باشیم ومسئولان باید راهکاری در خصوص تسهیل در ازدواج جوانان بوجود آورند.

Share