190 سامانه رسیدگی به تخلفات بهداشت و درمان

دبیر ستاد استانی نظارت بر تعرفه خدمات سلامت معرفی شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در جلسه ستاد استانی نظارت بر تعرفه خدمات سلامت، بر برقراری عدالت اجتماعی در حوزه درمان، برنامه ریزی جامع، پاسخ گویی شفاف و تسریع در رسیدگی به شکایات مردمی، تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شاهرخ یوسف زاده چابک، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان این که بحث نظارت بر درمان در یک سال اخیر با جدیت بیشتری در استان ادامه دارد، گفت: بحث نظارت و اجرای تعرفه های درمانی با تعامل و مشارکت سازمان های حوزه سلامت قابل اجراست و برای بهبود فرایندها، همکاری سایر سازمان ها ضروری است.

رییس ستاد استانی نظارت بر تعرفه خدمات سلامت، خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی و سایر سازمان های مرتبط، به عنوان متولیان سلامت جامعه، موظف هستند برای جلب اعتماد مردم و احقاق حقوق بیماران و جامعه پزشکی تلاش بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت گایدلاین ها ( راهنمای بالینی پزشکان برای تعیین خطوط درمان و انجام خدمات تشخیصی برای رشته های مختلف پزشکی)، یاد آور شد: اداره نظارت بر درمان دانشگاه، در ماه های اخیر با تشدید نظارت های خود که تا پاسی از شب ادامه دارد، توانسته است به نتایج خوبی دست پیدا کند.

این مقام مسوول، با اشاره به برنامه راهبردی دانشگاه، عدالت محوری و پایبندی به اخلاق حرفه ای را از ارزش های مهم این برنامه عنوان کرد و خواستار اشراف بیشتر سازمان های حوزه سلامت بر تخلفات احتمالی شد و تاکید کرد: خود کنترلی، بزرگترین بازدارنده در تخلفات پزشکی است، زیرا پاسخگویی متخلفین، بیش از جریمه نقدی در ایجاد خودکنترلی، اثرگذار است.

۱۹۰ سامانه رسیدگی به تخلفات بهداشت و درمان

وی یکی از راه های شناسایی تخلفات پزشکی را سامانه ۱۹۰ عنوان کرد و ادامه داد: گزارش روزانه آمار مرگ و میر بیماران بستری در بیمارستان های دولتی و خصوصی استان که توسط واحد نظارت بر درمان دانشگاه ارایه می شود، با جدیت، مورد بررسی قرار گرفته و پیگیری می شود.

در ادامه حاضرین در جلسه به ارایه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و در پایان، دکتر اسماعیل نورصالحی به عنوان دبیرستاد استانی نظارت بر تعرفه خدمات سلامت معرفی شد.

ساماندهی و سازمان دهی نظارت بر نحوه اجرایی تعرفه های تشخیصی و درمانی کلیه موسسات دولتی، غیر دولتی، خصوصی، نظارت بر پیاده سازی صحیح تعرفه ها و ارزش نسبی خدمات سلامت در تمامی مراکز درمانی استان و پیگیری ارائه گزارش تخلفات به ستاد، پیگیری، تسریع در رسیدگی به شکایات مردمی و اطلاع رسانی سامانه ۱۹۰ از دیگر مباحث مطروحه در این جلسه بود.

جلسه ستاد استانی نظارت بر تعرفه خدمات سلامت با حضور رییس دانشگاه، معاون درمان، مدیر نظارت بردرمان، مدیر کل بیمه سلامت استان، مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی گیلان، نمایندگان سازمان نظام پزشکی، تعزیرات حکومتی و دادستان انتظامی و کارشناسان ستادی در سالن اجلاس دانشگاه برگزار شد.

Share