قربانی خبر داد:

حل مشکل ۱۰ساله پرستاران در انتظار موافقت کمیسیون تلفیق

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از ارائه پیشنهاد اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به کمیسیون تلفیق خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه‌ملت، محمد حسین قربانی با بیان اینکه پرستاران در خط مقدم ارائه خدمات درمانی هستند بر لزوم توجه جدی به خواسته ها و مطالبات این قشر تاکید کرد و گفت: هر چند تعرفه های خدمات نظام پرستاری تصویب و ابلاغ شد اما متاسفانه وزارت بهداشت به دلیل کمبود منابع و عدم وجود زیرساخت ها تاکنون از زیر بار اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری شانه خالی کرده است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، از تصویب پیشنهاد اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان در لایحه بودجه ۹۷ برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در کمیسیون بهداشت و درمان خبر داد و افزود: این پیشنهاد به کمیسیون تلفیق ارائه شد.

قربانی با بیان اینکه با وضعیت فعلی کشور تامین ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری  امری بعید به نظر می رسد، تصریح کرد: انتظار می رود این پیشنهاد از سوی کمیسیون تلفیق مورد توجه قرار گیرد و اعضای کمیسیون با آن موافقت کنند.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کمیسیون بهداشت به اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری توجهی جدی دارد، ادامه داد: از آنجایی که مهمترین علت اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری کمبود منابع مالی است بنابراین بهترین راهکار اجرای این قانون موافقت کمیسیون تلفیق با پیشنهاد اختصاص هزار میلیارد تومان است تا اجرای آن که ۱۰ سال بر زمین مانده تحقق یابد.

Share