در جلسه شورای شهر رشت مطرح شد

جوانان آرامش خود را حفظ کنند | چالش قرارداد جنجالی خرید اتوبوس از سبلان خودرو

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه معاندین و فتنه گران، ذره‌ای صلاح مردم را نمی‌خواهند و از این اوضاع سو استفاده می‌کنند، تصریح کرد: همه ما می‌دانیم که هیچ کدام از جوانان خواستار همراهی با دشمنان نیستند.

اختصاصی  پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بیستمین جلسه علنی شورای شهر رشت عصر امروز در عمارت تاریخی شورا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه امیرحسین علوی رئیس شورای شهر رشت با اشاره به دیدار با نمایندگان رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: این نخستین جلسه بود و مصوبات خوبی صورت پذیرفت و امیدواریم که این جلسات تداوم داشته باشد.

جوانان آرامش خود را حفظ کنند

علوی در ادامه با اشاره به برگزاری تجمعات و ناآرامی‌های اخیر در سطح رشت و سایر شهرهای کشور اظهار کرد: جوانان زیادی در این جریانات حضور دارند و بنده به عنوان یک همنسل می خواهم که متانت و ارامش خود را در مطالبه گری حفظ نمایند. روزی نیست که تک تک همکاران با نیازها و مشکلاتی که مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند درگیر نباشند و این ضرورت دارد که همه مسئولین و مدیران که در حال فعالیت هستند این مشکلات را پیگیری کنند زیرا شاید نیاز باشد وضعیت اقتصادی مورد بازبینی قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه برای نظام جمهوری اسلامی خون‌های زیادی ریخته شده است، گفت: هنوز خون شهدای مدافع حرم خشک نشده است و تصاویرشان در خیابان‌ها و معابر شهرهای ما دیده می‌شود، باید بدانیم که برای این انقلاب هزینه زیادی داده ایم و امروز باید مسئولان برای رفع مشکلات مردم گام بردارند.

علوی در بخشی از سخنان خود گفت: صمیمانه از هوشیاری و همدلی نیروی انتظامی و سپاه تقدیر می کنم که برای آرام نگه داشتن فضای شهر کمک می کنند.

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه معاندین و فتنه گران، ذره‌ای صلاح مردم را نمی‌خواهند و از این اوضاع سو استفاده می‌کنند، تصریح کرد: همه ما می‌دانیم که هیچ کدام از جوانان خواستار همراهی با دشمنان نیستند.

علوی با بیان اینکه همه ما باید در راستای رفع مشکلات مردم کار کنیم، خطاب به شهردار رشت گفت: به عنوان آخرین بار به شهردار تذکر می دهم در اسرع وقت نسبت به پرداخت معوقه حقوق کلیه پرسنل شهرداری اقدام نماید. شایسته نیست هنوز حقوق کارگران حجمی شهرداری پرداخت نشده و این تذکر جدی را به شهردار رشت می‌دهم که سریعا اینکار را انجام دهد.

رئیس شورای شهر رشت گفت: در این شورا قول دادیم که هم زمان حقوق‌ها به صورت یکنواخت پرداخت شود اما چطور است که چند ماهی گذشته و کارکنان آنچه که حقشان است دریافت نکرده اند.

وی در ادامه اظهار کرد: با اینکه طرحهای عمرانی را به شهرداری ابلاغ کردیم هنوز پس از ۲ هفته کاری پیش نرفته است.

علوی با اشاره به برگزاری جشن روز رشت گفت: ۱۲ دی ماه روز رشت نامگذاری شده و این میثاق مشترک برای همشهریان است و در مراسم فردا میهمانان ارجمندی حضور خواهند داشت.

 از مفاخر گیلان تجلیل می شود

در ادامه جلسه محمدحسن عاقل‌منش اظهار کرد: صبح فردا مراسم روز رشت در سالن اجتماعات نیروی انتطامی و عصر نیز در سالن کانون پرورش و کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

وی اشاره به ناآرامی های اخیر در شهر رشت گفت: مشکلات مردم را نمی‌توان کتمان کرد و باید همه مسئولان توجه کنند اما گروهی هستند که از این فصا برای نیت شوم خود می‌خواهند بهره‌برداری کنند.

عضو شورای شهر رشت گفت: رییس جمهور امریکا در وعده های انتخاباتی خود گفته بود که با ایران مقابله خواهد کرد و اولین اقدامش نقض برجام بود اما چنین کسی از ناآرامی خوشحال میشود و همچنین عربستان، انگلیس، اسرائیل و منافقین می‌خواهند از این ناارامی‌ها برای رسیدن به هدفشان یعنی مقابله با نظام استفاده کنند.

عاقل‌منش تصریح کرد: مردم باید به دولت فرصت دهند و مواظب فتنه‌ها نیز باشیم. البته مردم هوشیار و آگاه هستند و امیدوارم مسئولان به صورت ضربتی کار کنند و از وعده‌ها پرهیز کنند.

فاطمه شیرزاد نیز در این جلسه با بیان اینکه عزت و سربلندی کشور مدیون خون شهدا است، اظهار کرد: فتنه‌گران و رسانه‌های معاند در فضای مجازی تخریب و تحریف های زیادی علیه مسئولان و شرایط کشور انجام میدهند و نمونه آن خبری بود که از اینجانب به دروغ گفته شد و تهمتی بیش نبود و تنها هدفش تشویش فکری اذعان مردم بود اما مردم با بصیرت و اگاهی خود به این دروغ ها اهمیتی نمی‌گذارند.

وی ادامه داد: کسانی که اموال مردم را تخریب می‌کنند قصد دیگری دارند و اجازه نمی‌دهیم سواستفاده کنند. ملت با اتحاد و انسجام ملی این توطئه ها را خنثی می‌کنند و امیدوارم دولت سریع به خواسته مردم رسیدگی کند.

چالش قرارداد جنجالی خرید اتوبوس از سبلان خودرو

اسماعیل حاجی پور رئیس کمیسبون ترافیک با بیان اینکه در حال حاضر ۶ دستگاه اتوبوس در خط ویژه وجود دارد، اظهار کرد: قرار بود ۲۰ دستگاه اتوبوس از شرکت سبلان خودرو دریافت شود اما تصمیم بر این شد که ۱۰ دستگاه اتوبوس و ۳۰ دستگاه مینی بوس بدهد که انهم مشخص نیست کی تحویل دهند.

وی افزود: بنده پیشنهاد میکنم که با دوفوریت خرید ۱۰ دستگاه اتوبوس موافقت شود.

حسینی مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت در این جلسه باظهار کرد: قرارداد اولیه ۱۹ دستگاه اتوبوس بود اما شرکت سبلان خودرو اعلام کرد که ۲۱ مینی بوس دو درب میتواند تا قبل از سال جدید به ما تحویل دهد و اتوبوس ها را اوایل تابستان واگذار می‌کند.

فرهام زاهد نیز در واکنش به این اظهارات گفت: قرارداد ما خرید اتوبوس بود اما حالا شرکت سبلان خودرو به خاطر مشکلاتی که دارد پیشنهادش را به ما تحمیل می‌کند. سوال من این است که نفع مردم رشت در کجای این پیشنهاد قرار دارد؟

رسولی دیکر عضو شورا در مورد این لایحه گفت: به نظر بنده داشتن تعدادی مینی بوس خوب است و مردم مناطق کم برخوردار می‌توانند از این مینی بوس‌ها استفاده کرد.

وی گفت: فقط از نظر حقوقی در قرارداد مشکلاتی وجود دارد و پیشنهاد می‌کنم که یک هفته به کمیسبون وقت بدهیم تا بیشتر در این لایحه صحبت کنند.

حجت جذب دیگر عضو شورا نیز در مورد این لایحه گفت: باید بررسی شود زیرا بسیاری از شهرها چنین پیشنهادی را نپذیرفتند و قراردادبه گونه ای است که می‌شود تعییرات بدهیم. بحث بیمه و حقوق رانتده اتوبوس‌ها و استهلاک مینی‌بوس‌ها نیز باید بیشتر بررسی شود زیرا مطالبه مردم اتوبوس است.

گفتنی است در پایان با یک فوریت این لایحه موافقت شد.

Share