شهردار رشت

جانمایی دستگاه زباله سوز در لاکان نیازمند تغییر است | نباید درباره زرجوب و گوهر رود پنهان کاری کنیم

نصرتی جانمایی دستگاه زباله سوز در لاکان را نیازمند تغییر دانست و گفت: احداث زباله سوز در لاکان، پارک ۴۵۰ هکتاری موجود در آن منطقه را تحت شعاع قرار می دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهردار رشت با حضور در جلسه امروز کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا اظهار کرد: در گذشته مطالعات فراوانی در خصوص رودخانه ها انجام شد و با توجه به وسعت پروژه و پراکندگی دستگاه ها نتیجه مثبتی حاصل نشد.

مسعود نصرتی افزود: مشاور طرح جامع شهر رشت در دهه ۴۰ فکر جامعی برای دو رودخانه نکرد و همین موضوع موجب شد به مرور زمان رودخانه ها از منظر عمومی پنهان و به عنوان یک ارزش نمادین از آنها استفاده نشود.
وی بیان کرد: ما قصد داریم در طرح تفصیلی جدید مبحث نما و منظر دو رودخانه را به خوبی جانمایی کنیم و رفع مشکل رودخانه ها نیازمند همکاری تمامی دستگاه ها می باشد.

نصرتی با اذعان به اینکه با اعتبارات اندک نمی توانیم نسخه ای برای دو رودخانه بپیچیم تصریح کرد: رفع مشکل رودخانه های رشت نیازمند حضور سرمایه گذار بخش خصوصی است و چند شرکت سرمایه گذار هم در این خصوص اعلام آمادگی کرده اند و چنانچه امتیازاتی که می خواهند به آنان داده شود با سرمایه گذاری های هنگفت به این مقوله می پردازند.

شهردار رشت افزود: برای رفع مشکل رودخانه های رشت نیازمند یک متولی و کارگذار مرکزی با ابلاغ استاندار و شورا هستیم و نماینده های مجلس می توانند اصلاحیه ای در خصوص افزایش بودجه اختصاص یافته به رودخانه های رشت را در زمان بررسی بودجه به صحن مجلس ارائه کنند.

نصرتی با بیان اینکه به علت نداشتن تصفیه خانه فاضلاب ها وارد روخانه های رشت می شوند گفت: در حال حاضر به منظور جذب اعتبار اولیه به منظور خرید دستگاه زباله سوز نیازمند ارزیابی محیطی از جانب سازمان محیط زیست هستیم.

وی جانمایی دستگاه زباله سوز در لاکان را نیازمند تغییر دانست و گفت: احداث زباله سوز در لاکان، پارک ۴۵۰ هکتاری موجود در آن منطقه را تحت شعاع قرار می دهد.

شهردار رشت با بیان اینکه باید توجه دولت به سمت زرجوب و گوهر رود معطوف شود تصریح کرد: نباید پنهان کاری کنیم و این بحران باید به دولت اطلاع داده شود تا بتوانیم از مساعدت آنها استفاده کنیم.

Share