رئیس مجمع نمایندگان گیلان خبر داد:

ثبت ملی روز رشت | تلاش برای تصویب راه‌اندازی قطار شهری در کمیسیون تلفیق برای رشت

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه نام‌گذاری روزی به نام رشت موجب خوشحالی همه شده است و تلاش می‌کنیم این روز ثبت ملی شود گفت: امروز در کمیسیون تلفیق که با حضور سه نماینده گیلان تلاش می‌کنیم که مصوبه کمیسیون تلفیق را در خصوص قطار شهری داشته باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، محمدحسین قربانی صبح امروز جشن بزرگ روز رشت در سالن اجتماعات نیروی انتظامی با تبریک به مناسبت ۱۲ دی مصادف با روز رشت اظهار کرد: شهر رشت قدمت ۵۰۰ ساله دارد و امروز گذشتگان و آیندگان به افق این شهر چشم دوخته و انتظار دارند.

وی با اشاره به اینکه رشت امروز به‌عنوان یکی از کلان‌شهرهای کشور مطرح است و باید بکوشیم تا در جایگاه واقعی‌اش قرار بگیرد بیان کرد: با ایجاد زیرساخت‌های لازم و وفاق و همدلی می‌توان این مهم را انجام داد و امروز در کمیسیون تلفیق که با حضور سه نماینده گیلان تلاش می‌کنیم که مصوبه کمیسیون تلفیق را در خصوص قطار شهری داشته باشیم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با تأکید براینکه مهم‌ترین مؤلفه‌ای که می‌تواند برای گیلان جاذبه داشته باشد بخش گردشگری آن است تصریح کرد: فرصت خدادادی در حوزه گردشگری برای گیلان متصور است و باید از آن بهترین استفاده را کنیم و ثبت رشت به‌عنوان شهر خلاق در یونسکو و برند غذای حلال می‌تواند بسیار مهم باشد و ما در این حوزه پیشگام بودیم اما کشورهای دیگر گوی سبقت را از ما گرفتند و این افتخاری برای ما است که می‌توانیم با تبادل فرهنگ و معرفی رشت در این حیطه نسبت به جذب گردشگر اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه فضا معنوی گردشگری ما را از رشت تا گرگان می‌شناسند گفت: غنای فرهنگ رشتی و گیلانی و داشتن چهره‌های همچون آیت‌الله بهجت، پرفسور سمیعی و… که بر پیشانی همه آن‌ها مهر تأیید رشتی شده است.

قربانی با اذعان به اینکه باید از ظرفیت حضور دانشگاهیان و نخبگان استفاده کنیم افزود: اگر از نخبگان استفاده کنیم آن روز افتخار ما است و اگر این مهم را نادیده بگیریم یقیناً به عقب حرکت خواهیم کرد.

وی گفت: نخستین باری بود که در این جشن شرکت کردم و باید این مهم را به ثبت ملی و در سطح ملی برگزار کنیم.

Share